3 nov, 2011

Idag är det vilodag för donnan :)

Men jag pysslade på i stallet istället.
tvättade av och putsade lite lätt på alla tränsen och lädergrimman, sen gjorde jag ett nytt hål på stiglädrerna eftersom jag tycker dom är lite förlånga nu, men om jag kortar ett hål så känns dom nästan förkorta.. 
Så jag gjorde ett såkallat halvhål.

Men det var inte det lättaste kan ja lova!! Har nämligen syntetläder från thorowgood.. Det gick jätte lätt genom första lagret, men sen gick det typ inte.. blev inte ens ett märke på baksidan..
Men efter många om och men så lyckades jag få ett märke på baksidan så jag kunde göra hål från andra sidan också.
På de vise lyckades jag få till ett hål, men dom blev ju inte dom snyggaste måste ja medge! Men men, bara dom fyller sin funktion så att säga ;)

Så de är väll vad ja ha gjort i stallet idag.. 
Men i morgon ska vi ut på en skrittur med bett igen, blir första gången efter tanden blev bortagen, alltså nästan 2½ vecka :) 
Då ska jag även ta hoppsadeln som jag inte har använt på ett bra tag! :)

Förresten det finns inte någon där ute som råkar ha en Stübben Siegfried CS, bomvidd B (30), som är hel och rak? Helst mörkbrun i färgen :) Å inte allt för dyr då, typ kring 2000 kr? :P

En sånhär:
Fast gärna även mörkbrun under också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0