Förra veckan!!

Är lite dagavill så vet inte riktigt vilka dagar jag var hos Clara å höll på med henne :S
Men det var nog torsdag och söndag jag gjorde något med henne..

Men iaf..

Måndag till onsdag (troligtvis) fick hon vila eftersom jag jobbade 7-17 måndag å tisdag å så onsdag 7-16.30  efter det vara bara att tokköra hem å byta om å sen iväg till malå för att köpa blommor åt en arbetskolega innan blomsteraffärn stängde å så blev det ridlektion efter det :) 

Då torsdag skulle jag försöka köra henne igen med dom där vita rören.. 
Men det gick inge vidare för min del där.. för Clara var lite väl uppe i varv för Eliot var ju ute så hon såg ju han å så när jag väl hade fått fast en sida så började hon ju röra sig å då vare ju såklart något som var jätte läskigt som följde efter henne :S

Så hon fick ju som lite panik där å sprang runt runt å försökte komma undan dom där sakerna men fick hon till att stanna av tillslut efter några om å men! 
Hade då turen att tömmarna inte ramlade ner så hon tjorvade in sig i dom också!! Å gla ä ja då för de!!!!!!!!

Så det hela slutade med att jag tog lös det igen och tömkörde henne bara på en volt så hon skulle lugna ner sig igen!
För hon blev ju som lite upp i varv av det där kan ja lova!!
Men fick hon då till att lugna ner sig å arbeta på bra i trav innan jag avslutade! Ville som inte köra så länge heller för såg att hon hade trampa sig på båda fram när hon försökte komma undan..
För jag hade ju SÅKLART bootsen hemma.. Hade ju tagit hem dom för att tvätta dom men hade glömt ta tillbaka dom när jag tog tillbaka resten av sakerna som jag hade tvättat upp.. Klantiga jag!!!

Men nästa gång bli det nog till att börja tömköra henne så hon lugna ner sig innan å sen försöka sig på dom där rören igen!
Men det få väll bli nån dag här framöver iaf!! I morgon kanske? är ju ledig så!!

Hon verkade då inte rädd för rören när dom låg på backen efteråt så ja få väll se om det blev några bestående men av det.. hoppas inte iaf!!!!




Sen blev det vila igen eftersom jag jobbade kväll fredag, 7-16.30 lördag (Ville hinna umgås med min sambo lite också, annars hade ja no knappt sett till han i helgen eftersom han for iväg till Lycksele å jagade räv med uppfödare å syskon till Baccardi fredag och lördag.. Å sen for dom dit igen under söndagen..)

Men då på söndagen medans jag hade min lediga timmar (mellan 12 å 16.30, hade ju en såndär superhärligt delad dag...........) passade jag på att ta en ridtur i den fallande snön, som förövrigt inte föll när vi for iväg.. men passade på att dyka upp typ 5 min senare..
Så jag var inte så vacker kring mina ögon efteråt, tur ingen såg mig ;) 

Började med att skritta ut till linbanevägen å sen körde vi iväg i lite tokgalopp så hon skulle få ur sig lite energi å sen arbetade vi på i skritt å trav, sen blev det lite galopp i uppförsbacke.

Hon var lite spänd å så men hon mjuknade tillslut.. fast hon kändes lite väl stel i högersidan i galoppen så försökte köra lite böjningar å lite skänkelvikning å så för att mjuka upp henne!
Men jag undrar om det är bettet hon inte riktigt diggar där.. Hade det 2-delade bettet.. Ska nog ta det 3-delade nästa gång för att känna hur hon känns!!

På tal om bett, ska nog prova det raka igen å se hur hon går på det! 
För sist digga hon de inte riktigt men till viss del gick hon fint! Men det kan ju ha berott på vargtanden som var där å störde, så ska prova igen å se hur hon är nu, kanske går bättre nu med tanden borta :) 




Sen vet ja inte om jag har skrivit det här, men hade tänkt låta Clara vila nu i minst två månader, alltså december å januari, men få se om det bli från den första december redan.. 
Få se hur det går med inkörningen först! Vill att det ska funka så bra som möjligt först innan hon får vila!
Så håll tummarna för oss :) 

Å sen förresten så kanske man lyckas få ta i en egen transport så man kan fara när man vill åt malå t.ex!
Så om jag lyckas som jag har tänkt mig så kanske jag kan börja rida lektion med Clara till nästa termin :D Hoppas hoppas!!!
Å så tar man sig väll ner lite oftare på helger å sådär :) Jag håller tummarna iaf!! :)


Men oj vilket rörigt inlägg det blev nu!! Hahah, ursäkta mig!
ska bli bättre på att skriva efter varje händelse så det inte blir så mkt å så rörigt!
Ska även ta lite mer bilder så ja ha nå att bjuda på ;) För ha som lite på den fronten just nu må ja säga!!!! 
Men ska väll ta med mig kameran i morgon så ni få några nya bilder iaf, ska även prova några nya täcken så bli väll nå kort på dom iaf :) 

Dagens bilder får rävjägarn Baccardi stå för :)

Skäggfian själv :) Men nu har skägget nötts bort så nu är hon inte lika skäggig längre ;)Fotbollar är ju skiiiit skoj ;)HohoooStilig donna :)Syrran Berit å Baccardi busar/bråkarSyrran Berit å Baccardi busar/bråkarBästaste huvudkudden!!Spött ut snuuuusen hörredu ;)Jihoooooo, djävulshoornen ha komme fram ;)Jag flyyyyyger


Kommentarer
Postat av: Mona

SKÄMTA DU?! :D :D :D :D ÅÅÅÅ VA KUL!!!! Håller alla tummarna för transport så ni kan komma ner å hälsa på oss oftare å att vi kanske kunn fara iväg å träna nån annanstans nångång?! :D dock ska rossiman bli frisk först men de hoppas vi ska ordna sej :)

2011-11-22 @ 09:19:12
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0