16 okt, 2011

Ja denna dag så blev det tömkörning för min donna!

Jag började med att gå med henne i grimskaft tills vi kom av byavägen så ja slapp oroa mig för att möta nån bil eller buss :P
Och för att jag skulle ha mer koll på Aquila, hon bruka ha en tendens att fara lite överallt när man far ut :P

När vi kom till Linbanevägen så kopplade ja på tömmarna och började gå rakt fram.
Krävade som inget i början utan lät henne bli varm först.

Sen mjukade ja upp henne i sidorna med serpentiner efter vägen, det blev ju inte se stora bågar men hon fick då börja sig åt båda hållen iaf :P

Sen prövade jag att spänna lite efter vad KG förklarade på tömkörningsclinicen.

Hon gick jätte fint! Fast lite bakom lod ibland även fast jag inte höll nå i tömmarna, men sen slappande hon av och tog lite stöd i tömmarna.
Då provade jag på lite skänkelvikning och det gick ju lite sådär kan ja väll säga, men hon gjorde då som jag sa iaf :P 

Men hon ville gärna bråka lite när jag var tvungen att ta lite hårdare i tömmen för att hon skulle göra som jag ville! Men ja tro mest att hon gör det för att hon tror att hon ska komma undan då, men ja ska försöka att få bort de där beteendet innan hon bli för jobbig å tro att hon ska slippa direkt hon börja bråka lite.

Sen när vi kom tillbaka så provade jag med lite trav på ängen och hon gick kanon fint!! :D 
Är så nöjd :D

Så det blir nog lite mer tömkörning i veckan, ska försöka att ta nån vecka hit å dit där ja inte sitter på henne alls utan arbetar bara från backen :)

Allt som allt var vi väll ute ca 1 h, men då bestod väll ca 50 min utav skritt :P

Har tyvär inga nya bilder att bjuda på så de blir en från när jag nyss hade hämtat hem henne :)
Det var väll typ 2 dagar efter eller så :)



Förresten, glömde ju skriva hur jävla klantig jag var i lördags!!! 
Skulle bara vilja slå me själv för det.. men men..

Jag skulle ta av Clara täcket men jag var nog inte helt koncentrerad på va ja gjorde.. Glömde nämligen att ta lös bensnörerna..
Så Clara fick ju lite panik där ett tag.. hon skuttade lite runt runt i boxen innan hon stannade av så ja kunde få lös täcket..
Men hon hade då lyckats få sig lös från ena snöret och det andra var nästa löst också så ja kunde lätt få lös henne när hon väl sto stilla..
Men ja kan lova att ja blev lite rädd där ett tag! Man vet inte riktigt vart man ska ta vägen med en panikslagen häst i samma box!
Det gick iaf bra för oss båda å hon verkar då inte ha fått några men av det iaf! Tack å lov :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0