17 okt, 2011

Idag så tog jag å Clara en skrittur där jag å Julia red sist, alltså den där klättervägen :)

Hon var jätte duktig i början och gick fram, det vara bara den lilla vita saken som fick för sig att bli rädd för en människa som var i skogen å härjade så hon vände om..

Så då fick ja å Clara också vända om för att hämta den lilla rackaren :P 

På vägen upp var hon jätte duktig, men ja tro hon tyckte de va lite jobbigt :P
Hon gick även över alla små "broar" utan problem, hon skuttade över första däremot, men de förstå ja, det rann ganska mkt vatten å hon visste no inte riktigt vart hon sku sätt hovarna för att de sku gå på bästa sätt utan att nudda det läskiga vattne :P

När nedförsbacken började så hade hon lite väl brottom och jag fick bromsa lite emellanåt, men annars red jag på helt långa tyglar och styrde inte alls, hon fick gå dit hon tyckte det var bäst.
Så hon var ju lite vinglig och snubblade till här å där men efter en stund (och när det blev lite stenigare) så lugnade hon ner sig rejält och tänkte nog efter att nu måste ja no tänka själv :P

Men tillslut så kom vi ju till en SKIIIIIIIT LÄSKIG bro.. lr bro å bro vet ja väll inte, men den som då mest ser ut som en bro :P 
Det är typ 3-4 bredare bräder som ligger tvärsöver stigen/vägen vi red efter..

Den hade hon inte alls tänkt gå över.. Men tillslut fick ja upp henne på den men då fick hon då för sig att det var ju jätte läskig de här så hon skulle ju bums int går där igen så hon for till sidan där hon nog trodde det var fast mark..
Men ICKET! Där var det typ myyr.. Alltså sånt där grönt å så en massa gegga..
Så där plumsade hon omkring tills vi komme oss upp igen på stigen..

Då vände ja om å tänkte "Gör om, gör rätt" , men då när vi skulle över igen så gjorde hon ett jätte hopp över å skulle absolut inte kliva på dom där bräderna!

Vände tillbaka henne igen och skulle tvinga över henne.. men icke.. de gick inte! 
Så ja gick hoppa av och gå med henne över, men ja hade bums bestämt mig för att vi skulle komma över med mig på innan vi tog oss därifrån!
Så ja gick över några ggr med henne tills hon slutade springa över och hoppade sen upp igen.
Men då skulle hon ju inte över igen.. 
Nä hon skulle antingen inte över alls eller ta samma väg som första gången, å de tro ja inte nån av oss ville att hon skulle!

Men då tillslut så gick hon över!! Men det var efter många om å men..
Sen blev det lite trav när vi kom ut på vägen för att få bort lite extra energi som hon hade kvar!

Sen när vi kom tillbaka till stallet så såg jag att ena bakbenskyddet hade skjutsat ner och lagt sig som bakåfram på hoven.. 
Tur det inte la se på nå annat vis iaf!

Å så hade hon trampat se lite på ena ballen på framhoven, men de va bara ytligt av vad jag kunde se iaf!

Men däremot så tro ja att ja lyckades få en släng av ryggskott när hon kasta sig ner i myrdiket.. 
För just nu sitter ja å ha ont som fan.. USCH! Hatar min rygg för närvarande.. Ge mig en annan tack!!!
Få hoppas det går över snabbt iaf!!



Så ja få se om jag orkar tömköra henne i morgon.. Allt beror på min rygg just nu.. annars får hon vila i tre dagar..

För på onsdag så kommer hästtandläkaren till Aspis å ska kolla Clara å Schibben, få bara hoppas jag hinner dit innan hon kommer iaf! För hon skulle nämligen vara i Malå ca 13 å där va de 2 hästar, tro ja, som skulle kollas å sen sku hon till Aspliden..
Så förhoppningsvis hinner jag dit på onsdag! Slutar nämligen kl 15, men förmodligen tidigare eftersom vi först har mönsterarbetsplats mellan 9-12 och sen bruka vi ta en kort lunch och sen arbetsplatsmöte :)
Så ja kanske slutar senast 14.30 iaf :)

Sen bli det kvällsjobb på torsdag så hinner nog inte göra nå med henne då.. Men på fredag är ja nog ledig så då ska ja ägna lite tid åt min skatt :)

Blir även en gammal bild i detta inlägg :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0