19 aug, 2011

Ja idag så var ja te stalle ganska tidigt på dagen, redan vid halv ett :) 
Sov lite länge (fast la mig sent ifs) så jag for te stalle direkt efter ja hade klätt mig å äte å kolla lite på datorn :) 

Å idag blev det tömkörning, de va ju uppehåll så de va ju skit bra, va nästan lite varmt (för mig iaf, hade klätt mig lite väl mkt :P ).

Brukade tömköra från gården till ridbanan men idag gick jag med henne i grimskaft eftersom jag visste att Eleonores pappa var ute med sin lilla traktor å körde fram å tebaka, å för att inte riskera att hon tjorva in se i tömmarna om hon tvärvände eller så, så kände ja att ja hellre tog ett gramsaft å gick med henne dit.

Mötte då traktorn lite efter halva vägen te banan å då hade han lastat med nå stockar på gafflarna å Clara reagerade nästan inte alls!
Hon tyckte de va lite läskigt så hon gick lite i diket men det var inga häftiga reaktioner från henne iaf!! Så skönt!!

Sen när vi kom till ridbanan så ser jag att han såklart håller på just brevid ridbanan men jag körde på ändå :P 

Hon var ju lite okoncentrerad emellanåt eftersom hon höll koll på vad han gjorde men det släppte eftersom.
Ändå höll han på med en motorsåg å kastade stockar så de levde om men hon brydde sig inte så mkt, det blev bara lite ökning nån gång när hon inte riktigt var beredd på ljuden.

Men till tömkörningen då :P
Jag värmde upp genom att gå runt fyrkantspåre med henne och gjorde någon volt här å där, sen så körde jag på stora volten i båda varven så hon fick trava.

Hon var lite slö i början men fick upp farten på henne sen.
Körde lite tempoväxlingar och skritt nån gång här å där, men hon hade en vana att stanna till halt direkt jag "proade" på henne, men hon var no mer fokuserad på vad han gjorde brevid oss så hon passade på att kolla lite extra då :P 

Påväg tillbaka så gick hon lungt och fint som vanligt :)
Då när vi kom tillbaka till gården så står han ju tvärt över vägen med traktorn å det fanns bara en smal gång att gå förbi på..
Kände att ja inte hade lust att stå å vänta på han tills han var klar så jag chansade och gick där,

Å de gick huuuuur bra som helst!
Traktor var tillåmed igång å hon bara gick förbi som det var ingenting!
Men hon tyckte den var liite läskig när vi hade passera så jag vände om så hon fick nosa lite på den å hon var hur snäll som helst å tjikade lite nyfiket på den :)

Åå man blir ju så glad när det går så där bra!!! :D 
Man kan ju alltid hoppas det går lika bra med allt :P


Medans hon åt så passade jag på att tvätta av mina lädersaker från smuts å dylikt å smörjde sedan in dom med "anti mögel" medel, typ :P 

Sen när jag hade släppt ut dom i hagen så passade ja på att mysa med henne en stund, fick väll iaf 10 min med henne :)
Hade satt mig ner i gräset å hon kom å buffade på mig med huvudet å sen lukta hon på mig å ville bli kliad, SÅÅ mysigt! 

Då precis som jag skulle ta ett myskort med henne börja hon tjika efter sina polare, hann ta två kort på henne sen stack hon.. :(
Men men, det var ju mysigt för stunden iaf :D







Å tur jag tog på Clara täcket igår,
för alla dom andra hästarna såg typ ut såhär i pälsen när jag kom idag :P
Borstade av Kickan det ja orkade, men de verkade som det aldrig tog slut på lera :P
Sofia har endel att göra när hon kommer hem från sin pojke ;)


Kommentarer
Postat av: magda

Du får uppdatera oftare så de inte blir så låååååånga inlägg ;)

2011-08-22 @ 10:47:06
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0