23 aug, 2011

Idag hade jag tänk löslongera henne men det blev aldrig av eftersom när jag skulle börja ta på henne sakerna så kom Eleonore å hennes styvpappa med traktorn å ställde sig mitt i ingången för att bära in lite isolering som ska vara till den blivande sadelkammaren.

Clara blev lite nervös då och var lite på tårna så kännde inte rikigt att jag ville stå inne med hon i spiltan å hålla på medans hon är så.

Men det blev lite mentalträning för henne så :P
Hon skötte sig rätt bra, men hon blev lite väl rädd en sväng efter dom hade tage in allt å han skulle lägga till det där dom hade lagt de, då dunkare till lite å hon gjorde värsta avstampe med bakbenen, alltså tänk er en arg kanin som stampa med bakbenen i backen, så såg det ut typ :P haha 

Dom bar även in stora osb-skivor så hon hade lite att kolla på medans dom höll på :P
Jag stog med henne inne i spiltan å berömde henne när hon var som lugn medans dom bar in skivorna å då tiggde hon då efter godis så SÅÅÅ farlig vare nog inte :P 

Efter dom var klar så blev ja lat å klockan var rätt mycket så då beslutade jag att hon fick vila idag också, det skadar ju inte att ha någon viloperiod ibland också :P

Men då rengjorde jag hennes hovar istället å smörjde sen med rapsolja eftersom hon har börjat ha lite väääl torra hovar och små flisor har lossnat från dom :( Men mest äre på bakhovarna..


Den lite läskiga traktorn :P 



Dom stora lääskiga paketen dom bar in :)



Å sen så såg ja att utsikten var ju rätt fin när jag kom ut från stallet så tog ett litet kort på det också :)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: hahah det är typ så ja känn, ja måste blogga blogga blogga. ;)

2011-08-24 @ 10:52:58
URL: http://frihetsdressyr.blogg.se/
Postat av: magda

Gud så fin bilden blev längst ner! :)

2011-08-25 @ 13:57:11
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0