30 aug, 2011

Jag igår så blev det en ridtur på banan för pollan min! :)
Hade först tänkt rida ut men hon har börjat ömma som fasen på strålarna fram så kändes onödigt dumt att plåga henne när man kan rida på ridbanan där det är lite mjukre underlag!

Misstänker att hon har strålröta eftersom dom är väldigt små och inte så vackra.. Plus att hon ömmar som sjutton, lukten har ja inte tänkt på, får knappt va där med hovkratsen, alltså kratsa brevid strålen, utan att hon drar hoven hur handen på mig eller nästan hoppar fram med dom andra benen så hon tillslut ramlar om ja inte släpper, å de vill ja ju inte ska hända!
Hon kan ju göra illa sig å även mig för den delen!

Så nu ska ja köpa äppelcidervinäger, för dom säger det är bra mot det! Så måste komma ihåg det när ja är i Malå idag!!

Efter ridpasset så rengjorde jag hennes hovar bara med borste eftersom det var inget som satt fast, då hade hon inge problem alls med att ja va där, men tog till kratsen liite eftersom det satt lite jord i skåran brevid strålen å då va hon påväg att dra den ur handen på mig :S
Sen spraya jag med Lilaspray eftersom de också ska vara bra mot det, men de är ju lite dyrare än äppelcidervinäger så tro ja ska satsa på vinägern!



Ridapasset då, körde ungefär samma som sist, men blev mer volter eftersom hon ville gäran skjuta ut bogen på en viss volt å då gav ja mig inte för hon gjorde rätt. Vi fick bråka lite men ja gav mig inte :P
Sen blev det bommarna å tillsist så provade jag några galoppsprång efter fyrkantspåret med henne :D

Har inte vågat prova det tidigare eftersom ja inte vet hur hon ska reagera på det där inne, men Sofia var med så passade på medans hon också var där om de skulle hända något!

Körde först i vänster varv, hon fattade inte riktigt först men direkt efter hon fattat vad jag menade så fattade hon galoppen nästan direkt ja gav skänkeln, hon var jätte duktigt!! Galopperade i kanske 1 ½ varv sammanlagt i det.

Sen körde ja höger.. å de ville hon int riktigt däremot.. Fick kämpa som en galning innan hon ville ta galoppen överhuvutaget!
Men direkt jag fått upp henne i den och jag saktade av så gav jag mig..
De va väll lite otaktiskt av mig att köra de i slutet när hon var trött, men vet ju de nu!
För hennes högra sida verka vara den svaga så hon orkade nog inte helt enkelt!



Å ja hade ju tänkt ha några nya bilder på Clara i detta inlägg meeeen...
Klantigt som jag är så glömde ja kolla om det fanns ström i kamerna innan ja for.. Å såklart var batteriet strömlöst när jag skulle försöka ta kort på henne!
Såå, ni få klara er utan Clara i detta inlägg ;)

NU ska ja fortsätta jobba sen ska ja tagga för ridlektionen i kväll! Dom har ju börjat om igen efter sommaren!
Så Clara får vila även idag eftersom jag inte hinner dit innan lektion å efteråt blir försent.. Suck..




Kommentarer
Postat av: Maja

Sv. Möjligtvis en Kallina? ;)

2011-08-31 @ 21:53:04
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej jag Moa som blogga på fjordingstyle förut har en ny blogg nu:) kolla gärna den och följ!

http://fjordstjarnan.blogg.se

2011-08-31 @ 22:16:26
URL: http://fjordstjarnan.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv. Jaa, det kommer bli skitkul!! :D

2011-08-31 @ 23:25:52
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0