1 dec, 2011

Ja nu äre december igen! Oj vad tiden går fort alltså.. Förstår inte riktigt vart den tar vägen ibland xP

Som sagt, nu har Clara påbörjat sin vila.. Men det känns ju som att man vill göra lite saker med henne ändå, typ lite last träning (så att det går att lasta henne själv, det underlättar ju NÅGOT!), ledarskapsövningar, alltså lite NH så att säga..

Men ska no inte göra så mkt ändå, men ibland kan det ju vara roligt att göra något iaf!
Å så lär det ju bli nån lite prommis då å då så vi båda får röra på benen :)



Satt förresten igår å funderade på hur hög hon egentligen är nu! Skulle vara roligt att veta.
Så jag funderar på att ta med mig vattenpasset och måttstock å mäta henne i morgon en sväng nu när hon lix är utan skor så! Då behöver man ju inte räkna bort nån cm på det :P

Det ska bli spännande å se om hon väx något sen jag köpte henne! För då var hon nämligen 155 hög, så ja tror hon har iaf väx nån cm :)

Det är ju roligt att göra nå annat ibland när man är till stallet iaf :P Å nu kan ja ju roa mig med det där efter man har borstat å myst med henne en stund :)
Sen resten av tiden får jag väll lägga på att mocka supernoga, nu har man ju som mer tid till det så ;) 
Å det lär ju även hända att dom andra två boxarna får sig nån mockning då å då så man kan fördriva lite tid nu när man har en hel del utövers :P

Som idag så mockade ja alla boxarna å sen så fyllde ja på Schibbens box också, tyckte lite synd om han eftersom både Clara å Eliot hade ganska nytt spån (Fyllde på Claras igår :P ) så tyckte Schibben också skulle ha det ;)
Hade tänkt göra det igår när ja fyllde på Claras, men blev lat å orkade inte gå å hämta mer spån just då, så då gjorde ja de idag istället.

Å så känns det bättre för mig också att jag kan göra det åt dom eftersom dom är så snälla å låter mig slippa ta ut/in hästarna om dagarna (Men om ja nu skulle råka befinna mig där då det är dax för sånt så hjälper jag ju såklart till!!) å så får man ju såklart stå där med Clara!

Även när dom hjälper en med saker å ting, för ja känner att ja inte kan bidra så mkt med sånt eftersom jag inte är lika kunniga som dom inom hästeriet, så då kan ja bidra med det ja vet ja kan iaf, mocka å fixa stallet :P
Plus att ja vet att Ylva kan ha det lite tajt ibland med 3 barn som hon ofta har själv eftersom karln hennes är borta på jobb ganska mkt, så då vill man ju hjälpa när man lix har tid till det :) Förhoppningsvis underlättar det väll för henne endel att inte behöva mocka vissa dagar :)

Här får ni lite arkiv bilder så det inte blir helt bildlöst iaf!!

Clara i hagen :)Söt Eliot :)Lunchgymnastik?Åter till balen :)Eliot :)Lilla Schibben!Gott med hö :)Min favoritbild just nu <3Eliot hamnade också på bild :)Eliot öga och jag :PLite bilder från i somras/början av hösten :)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Va fin, är det en arab?

Gör ett besök hon oss och säg din mening om ponnytävlingar:)

2011-12-02 @ 09:12:23
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0