15 dec, 2011

I morgon så bär det av till Umeå för att gå på Julbord och hälsa på lite släkt :)

Jag kommer att husera i umeå hela helgen eftersom det känns onödigt att fara hem igen när John lix ska tillbaka dit igen efter helgen, så då passar jag på att stanna där :) 

Så i morgon blir det julbord med Johns jobb, lördag hade ja tänkt att hälsa på mormor under dagen, sen på kvällen vet ja inte riktigt än vad vi ska göra, men kanske se nån bio eller så, vi få se :)



Idag när jag var i stallet så passade jag på att fixa allt eftersom dom får mocka åt mig i helgen så tänkte ja skulle vara lite snäll å fixa det idag, å kanske i morgon, få se hur mkt tid jag har på morgonen, beror helt på när jag tar mig upp ur sängen :P

Sen när jag var klar med allt så gick jag ut i hagen och möös lite med min donna, vi körde även lite "följa John", men det var inte bara Clara som följde mig, Schibben följde även med lite däremellan :P
Sen fick Clara lite buskänslor när Aquila komme in i hagen, Clara gjorde ett litet skutt å skulle busa med Aquila, men hon sprang ut i panik igen ur hagen :P

När jag sto å klia hon så klia hon tillbaka, men hon var påväg att bita mig på benen däremot, hon blev lite väl ivirig ;P 
Annars så stog hon bara å kliade med mulen mot benet å rumpan på mig, söt häst <3
Å så intog hon sin vanliga position när jag kliar henne, alltså med mulen mot mina fötter å grejar på med dom å medans så kliar jag henne kring manen :)
Hon verkar då gilla det iaf! 



Igår så blev det ingen ridlektion för mig eftersom vi åt jultallrik med jobbet just då!
När jag satt å gjorde mig i ordning för att fara dit så insåg jag att det är dags att klippa sig, tur man har tid nästa vecka!! :)
Min lugg håller nämlige på att driva mig till vansinne när jag har den framme, den sticker i mina ögon!! :P

Förresten nästa vecka kommer även equiterapeuten, hon ska få känna igenom Clara för att se om det är någon spänning eller låsning nånstans, få hoppas inte iaf! Men det kan ju vara bra att kolla iaf :) 
Hon kommer onsdag eller torsdag, vet inte exakt vilken dag eller tid, men jag är då ledig båda dom dagarna iaf så det sprollar, fast ska rida lektion båda dom dagaran eftersom jag missa gårdagens lektion, men få väll hoppas inte hon kommer så sent iaf när man lix är ledig under dagen så :)


Här ser ni en bild på min långa lugg :P

Lång lugg? JAAA


Nä nu ska ja försöka packa så ja får med mig nått åt Umeå i helgen :)

Kommentarer
Postat av: magda

Jag ska plugga upp matten, nu jävlar ska jag göra de för nu blir det via lärcentrum och de säger att läraren är bra :)

2011-12-27 @ 17:30:48
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0