8 dec, 2011

Idag pysslade jag om min donna lite, borstade så mkt som jag orkade och sedan sprutade jag mängder med pälsglans i hennes man å svans :P 
Så nu ska det blänka om henne ;P

haha, nämen det blev som lite träning för henne där, hon gillar inte riktigt att man sprutar saker på henne, svansen går hur bra som helst, hon reagerar bara liiite när man är längst uppe vid svansroten, men manen är en annan sak...

I början fick hon typ panik då man sprutade lite lätt på henne, nu protesterar hon bara lite med att höja huvudet och vill komma undan, men hon kastar sig då inte i vild förtvivlan åt sidan för att det är läskigt! :)

Idag så gjort jag så att jag berömde henne varje gång efter jag hade sprutat, ganska så fort så hon inte hann göra nå med huvudet, så då kollade hon som lite konstigt på mig ibland å såg som fundersam ut om vad jag gjorde, men hon stod då rätt så stilla med huvudet.
Man såg ränt hur hon tänkte till, det var nästan som att jag riktigt såg tankegången i hennes skalle, ungefär såhär såg det ut:

"Hmm, vad gör hon för nå läskigt? Varför säger hon "braaaaaa" hela tiden? Är det bra det här? Gör jag rätt nu? Ska jag inte akta mig för den där flaskan? hmm, den här flaska luktar konstigt.. Varför he hon det där på mig för? Det luggas inte lika mkt nu!?!? Det var ganska skönt.. Okej, jag står väll stilla då..."

Hon är ju allt bra söt ibland :P


I helgen kanske jag ska försöka ta lite kort medans det är dagsljus, men få se vad det blir utav det, men ja tar väll med mig lilla kameran så det blir NÅTT iaf :P 

Funderar på att ta en liten prommis nu när det har kommit lite mer snö på den hala isen!
Eftersom hon är oskodd så ville ja inte fara ut medans det var rent isunderlag, men nu ha de ju som kommit lite snö på det så då kanske man vågar sig ut på en lite prommis med henne :) Då får vi båda motionera, å det behövs, iaf matte är ibehov av det!!!


Kommentarer
Postat av: magda

Hon är ju så otroligt vacker! :)

2011-12-09 @ 21:32:34
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/
Postat av: magda

Sv; Jaa det måste jag verkligen ta och göra! :)

2011-12-12 @ 11:27:37
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/
Postat av: Anni Oveson

Galet vad vacker hon är! ser ut som en riktig sagohäst :)

2011-12-13 @ 13:05:31
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men gud se härlig bild! :D

2011-12-22 @ 11:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0