28 juli, 2011

Ja idag så har man haft besök av min käre bror med fru å barn :D De va trevligt å ja fick bju dom på middag också :)
Sen dro ja me dom te Vindelgransele för att se Clara å så fick ja min bror till att ta några kort på oss också medans dom lix va där :P 
Så nu ha ja några nya kort på henne :D

Tömkörde henne för andra gången, men första gången i Vindelgransele å det gick jätte bra :)
Hon gick framåt å lyssnade på mina tygeltag så att säga.

Ja körde bara en enkel tömkörning, alltså bara runt fyrkantspåret och jag gick bakom.
De blev några volter här å där och ja tränade även start och stopp så det ska börja sitta lite bättre framöver.
Är ju som bra om rösthjälperna funkar, är så mkt enklare att få ner farten när man tömkör/longerar och även i ridningen äre ju bra :)

Ja vet int hur länge ja höll på, men kanske i 20-30 min iaf :)

Och innan broder me familj for så fick lilla Alex provsitta på Clara också, å hon skötte sig jätte fint :D
tyvärr har ja inge kort på det.. men ja tro Linnéa fick nå kort på de iaf så ja få höra me henne!

SÅ nu kommer lite kort från kvällen:





Klaga int på mina knoppar, men provade bara för att få se hur de skulle se ut ;P
Gjorde ju inte så många så de blev ju ganska stora knoppar dessutom :P









Har provat lite nya saker gällande redigeringen så de är därför bilderna kan se lite olika ut :P 

Förresten fick då höra idag att de är nån i Malå som sagt att ja kom å sälja Clara snart å att den då få en billig häst att köpa...
GLÖM DE SÄG JA BARA!! Clara kommer vara min så länge som möjligt!!


just de, skulle ju lägga in Dandy's fläta också!!


Kommentarer
Postat av: Maja

Ett tips på knoppar. Halsen ser grövre ut med få knoppar, och mindre ut med många knoppar! :D



Tunn hals - lite knoppar

Tjock hals - många knoppar

2011-07-28 @ 23:18:09
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv. Det är ett ganska smart tänk att ha i huvudet när man knoppar :D

2011-07-29 @ 13:22:46
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv. Sista helgen i november :)

2011-07-29 @ 17:37:35
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0