26 juli, 2011

Å vad det känns bra idag!! 

det känns som allt bara flyter på bra just nu, även fast vädre inte riktigt är på topp, men ja är glad ändå :D

För de första! Har lyckas fixa ihop mitt hackamore nu!! :D
Köpte tre länkar av en kedja och dom passade perfekt till remmarna, ska ta kort sen så ni få se vad ja menar :P 

Sen så mailade ja me hööks om att få byta ut sadelgjorden som Mona va så snäll å köpa åt mig.. men den va typ några cm för kort så ja vart ju tvungen till å byta den..
Men ja va fasen bombsäker att de int sku gå att skicka in den till dom å få den bytt så, utan att ja va tvungen att byta den i butiken..
Men de gick bara fint, så länge ja skickade me kvittokopia :D Så nu äre gjort!! Så hoppas den kommer snart!


Nu så hoppas ja bara att Thorowgood svara på mitt mail fort med ett positivt svar!
Mailade nämligen dom igår om deras T6 dressyrsadel, skulle vilja ha en sån fast i brun, men hittar inte någon sån så ja fråga om den fanns i brunt.

För ja tror nämligen den sadeln skulle ligga bra på Clara, å så äre utbytbara kopparjärn och utbytbara fish-inlägg i den också, så man kan ändra den som man vill efter hur hästen ändrar sig i kroppen.
Det är ju som bra på en unghäst för dom kan ju ändra sig fort.
Man skull bara ha fått tag i en å fått prova den innan..

Såhär ser den ut!
Den va ju int allt för fyskam för att vara en syntetsadel, eller hur? :P




Sen så frågade Mona om ja ville beställa me henne från hööks, så igår kväll/natt satt ja å knåpade ihop en lista av de ja ska beställ, å här kommer det :D


En tröja att matcha de andra med :) 



Vinrött Schabrak
Kände att ja ville ha nå annat än brunt eller beige :)



Matchande vinröda lindor :)


En vinröd grimma
(Lillröa har en likadan fast brun så kunde ju inte beställa en brun åt clara också :P)



Å så dom berömda Magic Brush, hoppas dom funka bra nu! :P



Sen bli de väll å beställa ett vintertäcke till henne, men just nu vill ja inte tänka på de, men ha fundera på dessa:

Vintertäcke Nevis Horsepower®



Showmaster® 3 in1 Vintertäcke
(Följer även med ett avtagbart halstäcke)




Å så ett övergångstäcke som matchar grimman ja beställde :P




Men vilket täcke det blir återstår att se, har inte bestämt mig ännu..

Snart ska jag fara till min söta häst, kanske tar med mig kamerna, men vettet tusan, vädre ha vare så konstigt idag, men ni få väll se om det kommer in nå nya bilder senare :)

HejSvejs!


Ååååå... ser nu de vart nå jäkla CP me texten å ja får inte till det :S Men ni få leva me det!!


Kommentarer
Postat av: Mona

typiskt!! ja men va bra att de gick byta då!! ja betalade två gånger se du skull få ett eget kvitto, tänk va duktig ja ä :D hihi

2011-07-26 @ 21:02:05
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag tror att dressyrsadeln bara går att få i svart. För har för mig att det var någon som ville ha hoppsadeln i svart, men den gjordes bara brunt. Men har du tur finns dressyren i brunt. Dock är de snyggare med svart i dressyren Marie ;) haha

2011-07-26 @ 22:48:51
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0