Dom senaste dagarn! :) OBS långt inlägg!!

Ja nu har ja ju inte hunne skriva på några dagar, men har haft fullt upp med alla djuren å jobbet!

Det blir oftast att när man kommer hem från jobbet, ca 17 eller senare så proppar man i sig lite mat, sen på med ridkläderna å sen iväg till Stalle ca 18-18.30

Å där blir man ju oftast några timmar så då är man väll kanske inte hemma förän 21-21.30, beror helt på vad jag ska göra där..
Sen blir det ut med hundarna så dom får röra på sig lite mer (Brukar ta dom små som följer med på jobbet ut på ca 40 min prommis på lunchen också) å beroende på väderlek å temperaturen så varierar det mellan cykel, promenad eller bara lek på gården :) det blir väll ca 30-50 min man håller på med det.

Å sen äre ju bara å duscha å he se isäng för att sen stiga upp kl 5 igen (Om ja jobbar dag, som ja oftast gör)

Oj.. inser nu att det blir inte många timmars sömn varje natt.. typ 5!? :S Eller mindre.. ibland tar de ju tid att somna också!!

Ajja, nog om det :P 




I Tisdags så löslongerade ja henne igen i paddocken eftersom Sofia var där med sina småkusiner så dom skulle få prova rida lite så då tänkte ja att det skulle vara bra med lite störningsmoment för Clara, så hon lär sig att man behöv int titt på dom hela tiden, utan att hon kan koncentrera sig på mig istället! :)

Gick sisådär, hon var duktig å lyssnade rätt bra men hon var lite väl spänd eftersom hon hade ju stenkoll på dom ändå å så ville hon ju joina sin polare på andra sidan linan :P






Då igår så fick hon vila, men då passade ja på att tvätta hennes svans istället!
Å hon skötte sig JÄTTE bra!
Hon reagerade inte alls på nå när ja va där bak med hink å svamp å hon rörde sig knappt! Är så stolt just nu! :D

Men däremot så ha ja märkt att hon är lite skyggare kring huvudet å manen..
För fick för mig att även tvätta hennes man lite, tog bara svampen med lite vatte å skum å dro över den, så den blev ju inte helt rentvättade, utan blev väll som bara dom yttersta lagren :)

Då när ja höll på där så märkte ja att hon inte riktigt tyckte de va helt okej, men ja fortsatte lite försiktigt men sen fick hon ju nå panikanfall å börja slita sig, men fick hon lugn igen å sen fortsatte ja bara där jag var, å då sto hon helt stilla å lät mig göra klart, så det va ju bra!
Man bli ju bara lite skraj att hon ska göra likadant igen när man börjar om, men tack å lov så gjorde hon inte det!



- Före           - Under          - Efter (blöt)  - Efter (Torr)

Hon har INTE mkt till svans iaf :P

Men däremot lyckade hon nog trampa mig på foten, märkte inte de förän sen för kände att det gjorde lite ont, men kunde inte förstå varför, för klämde å kände där ja kände smärtan men då gjorde de inte ont, men när ja gick så kändes det hela tiden..
Men då senare på kvällen när ja to på me foppatofflorna så kände ja att de gjort ont lite högre upp å då såg ja att ja had en bula på foten som va öm som fan!

Men idag så är det inte någon bula, men däremot ett ganska stort blåmärke må ja säga :P 
Kanske kommer upp en liten bild sen när blåmärket syns lite mer :P




Då till dagens bravader :D


Idag så roade vi oss med att bada med hästarna :) 
De va jag å Clara, Sofia å Kickan å så Emelia med Dandy!

Clara va no tuffast, för hon gick i nästan utan att tveka! De va då absolut inga problem iaf :P 

Vi gick ut till maghöjd på henne för efter det blev de sjögräs å det tycker inte JAG om! Usch, hatar när det slingrar sig efter benen, få typ panik då :S

Hade repgrimman å ledrepet på henne, för kände inte att ja ville rida i första gången utan prova från backen istället :) 

Men jag hoppade upp tvärt en sväng på ryggen på henne å försökte få ut hon till å simma, men då ville hon inte riktigt, men hon gick i iaf till lite över knäna..
Men tro hon banga eftersom ingen av dom andra hästarna ville gå i mer just då heller.. Grupptryck? :P 

Efter ett tag på ryggen hoppade ja av igen å tog med henne ut igen å då gick hon utan problem å då kom dom andra sig ut lite längre också :D

Men Kickan va ingen storbadare, men hon sto där vi kanten å va helnöjd med att bara plaska vatten :P 

Fast innan slute så lyckades Sofia locka ner henne i vattnet lite längre ut än va hon hade vare från början så tillslut fick då alla hästarna doppa magen iaf :)

Hade däremot ingen kamera med mig (Lite VÄÄL stor fuktrisk :P ) Men va om där på stranden igår å tog lite bilder på den så ni ska få se :) 
De är då Vindelälven som vi badade i :)




Man ser lite av hagen på denna bild :) Så det är SKIT nära dit från stalle :) SKÖNT!







Nä nu ska ja he me isäng för att sen i morgon fara till Norsjö för att lämna av 3 av 4 djur till Mamma & pappa å sen drar jag vidare till Malå, där det är Musik vid Malån i helgen å då hade ja då tänkt busa lite med Söta Mona :D

Saknar den bruden känner jag.. Är lite ensamt utan henne i stallet också! 
Men då få man hitta på annat (Som nu i helgen) istället så man få se nå bekanta ansikten ibland :D
De händer ju inte allt för ofta må ja säga...

Ajja, Go'Natt på er!!


Kommentarer
Postat av: Mona

ja du ä saknad du me marie!! men som sagt vi få hitta på nått nån helg så där istället :D



sv; de där hacket verkade inge speciellt då man såg så där på bilden.. hmm, ja jag ska tänka på saken :P

ja de kom å bli en asrolig helg! :D

2011-07-08 @ 08:47:22
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: magda

Snygga bilder! :D



Sv: haha, jaaa jo ibland så händer det men inte ofta tror jag eller? ;P

2011-07-11 @ 20:04:49
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0