Juni 1, 2011

Taget från Dayviews:

Idag så fick Maja prova på att longera Clara :) 
Och jag tycker då det gick bra! Är ju bra att fler än jag håller på med henne så hon lär sig, det är ju inte bara jag som ska kunna göra någe med henne :)

Sen tog Mona in Rossi i ridhuset också så dom fick springa lite, har filmat endel men orkar inte lägga in något nu :P
Men sen kom vi på att ta ut dom i paddocken, där bli de ju mkt finar bilder osv så dom fick kuta en del där också :)

Men det hela slutade med att Clara var så uppe i varv att hon inte riktigt hann stanna innan staketet så det blev en liten smäll in i det.. Men tror det då gick bra för hon verka då inte ha fått nå "meen" av det, klämde å kände men hon visa då inge.

Tog henne sen på en skritt tur där inne så hon skulle varva ner innan vi tog in dom igen.



Å i morgon vet ja inte riktigt vad jag ska göra, funderar på att rida henne en sväng, var så länge sen nu känns det som :P
Men får se hur jag ska göra, ska fundera lite till å sen få ja väll se vad som händer i morgon också.
Ska förövrigt ha som jour i morgon eftersom det är röd dag och jag är ju en privathästägare och då måste vi ju ställa upp sånna dagar också :) 

Men jag har det ganska lätt, är bara tre hästar som står inne just nu så det bli ju inte allt för mkt mockning osv :)
Sen så kanske det blir en tripp till Ytterberg så man kanske få se Kallina å Faxa's föl dom fått :) Föl är ju så söööta! :)
Nämen nu ska ja no ta å he me isäng så man få se upp i morgon :P
Go'Natt!!










Maja visade mig hur man gör flätor så att manen växer fortare, därför ser hon ut som hon gör i manen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0