Uteritt :)

Förra veckan fick min söta donna vila eftersom jag jobbat så mkt plus att det har varit skitväder! 
Å så va hon ju lite svullen på ena bakbene sen hon blive sparkad..

Men igår var jag där och red ut med henne :D Sofia med Kickan å Emelia med Dandy följde med, blev mest skritt å så blev det lite "klättring" för dom :) 
Efter vi vände hemmåt blev Kickan lite väl taggad å drog fram travar traven å Clara ville ju hänga med så ja passade på att känna av några steg i Galoppen, å GUD så härlig galopp hon har!!

Å det var första gången jag galoppera på henne så ja är helnöjd med det :D

Men sen blev det skritt igen, men det räckte då för ja tro då alla (inklusive ryttare) var svettiga när vi kom tillbaka även fast det inte var speciellt jobbigt, men det var ju VARMT ute även fast kl va typ 21 :P 
Men ifs så är det ju typ 20 grader just nu, å då är klockan ändå snart tolv!!

Vi var även till Lycksele igår å då hann ja då spendera ca 1700 kr på granngården, oj va ja kom ha rabatt där sen :P haha

Å nyss beställde ja hem lite mer saker från hööks :P Shopoholic? :P 
Haha, nämen va ju bara tvungen att köpa ett svart träns till när jag ska tömköra å longera henne eftersom hennes sånna saker är ju svarta :P 
Å så blire mindre jobbigt att ta bort å sätta tillbaka tyglarna hela tiden på det andra tränset :)
Man är ju som liiite laaaat ;P haha

Beställde även hem ett nytt bett,
Eggbett Apple Mouth®



Hoppas hon tycker om det bettet!! För då har ja tre bett att byta mellan när jag rider, Nova bettet, Hackamore och detta :)
Däremot så går det inte att använda Hackamoret just nu... Skulle ju smörja upp det i veckan men då ha ja lyckas med att slarva bort spännerna till det :S Men ja hoppas ja hitta det snart, annars blir ja olycklig!!!

Nu till en annan sak, som inte riktigt hör hemma på hästbloggen, men hundarna kommer nog med här ändå ;)

Lilla Baccardi har nu tappat två tänder i nedre käken och idag har ja sett att det har börjat komma nya där också, plus att det är någon till tand som är lös :P
Hoppas henne lilla underbett fixar till sig nu när dom permanenta tänderna kommer!!

Har en bild på hennes små tänder, däremot har ja inte så snygga naglar där, för hade just komme hem från stalle å då bruka dom se ut så efter man ha hållt på med min skitiga häst :P





Kommentarer
Postat av: carolina

Är Donna hästen i headern? :)

2011-07-01 @ 15:23:40
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv: hahah jaa, jag får sitta och hoppas att de int bli nå tävlingar för er, ever..

2011-07-02 @ 03:50:58
URL: http://frihetsdressyr.blogg.se/
Postat av: Madde

fin blogg :)

2011-07-02 @ 23:39:31
URL: http://madddeandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0