10 nov, 2011

Idag tog vi oss en tur efter en väg vi inte varit efter tidigare :)

Lr, jag ha varit där förrut, men det var ett tag sen, men det var första gången för Clara iaf :)

Det är en skogsbilväg som tillslut kommer till lite myraktikt, å längre än så ha ja inte vare.. Men idag så svängde vi av vänster där det blev lite blötare för det gick upp en väg dit också, men tillslut blev det mindre och mindre väg och mer å mer en stig, å tillslut tyckte ja de blev lite blött, å nu när det har fruse lite vet man ju inte riktigt huuur blött det är, helt plötsligt kan man ju sjunka hur långt som helst om man har otur!

men men, iaf :P 
Innan vi svängde av så kom vi till en riktig träbro, inte en lite fjuttig bro som tidigare.
Å jag märkte ju på Clara att hon började tveka när vi kom i närheten av den så jag sket i att bråka med henne så jag hoppade av direkt och ledde över henne fram å tillbaka 3 ggr innan ja satt upp igen och red över, UTAN problem :D

När jag ledde över henne första gången trodde ja hon skulle tveka lite men icket, hon gick på direkt, men hon va ju lite fundersam och gick och luktade samtidigt som vi for över.
Känns så bra att hon litar på mig så pass att hon vågade gå över utan att tveka första gången! :)

Å när vi kom tillbaka till bron igen så gick hon över igen utan problem :D Hon hade bara lite mer brottom då, men det var nog för att hon hade lite mer brottom innan också och ville gärna öka farten lite ;)

Sen så travade jag lite påvägen tillbaka, men hon ville ju som gärna galoppera! Så det blev lite trav blandat med lite galoppsteg däremellan, men tillslut så lugnade hon ner sig och kunde trava på fint.
Red förresten även med bett igen, och hon bråkar då inte lika mkt nu som innan! Så tanden där hade nog kanske något att göra med det! Tur den är borta nu iaf!

Meeeeen.. det kostade ju också.. fick räkningen i veckan å den låg på lite över 1800:-
Ajja, sånt man får ta, tur det inte är sååå himla ofta en tandläkare behövs å att tänder måste dras ;P

Tyvääär ha ja ju som inge nya bilder på donnan än, men hoppas jag kan få lite hjälp i helgen att ta lite kort :) 
Å sen funderar jag på att halvklippa henne, alltså typ från manken å ner till ljumsken och framåt :) Då ha hon då kvar lite hår över länden å korset och så har man minimerat håret där dom brukar svettas mest!

Få bara hoppas Julia eller Ylva, lr varför inte båda! känner sig manad att hjälpa mig på söndag isf ;) Få hålla tummarna ;)

Nää.. nu ska ja isäng för ska upp å till Lse för att besikta passaten och sen göra lite ärenden :)

Go'Natt på er!


Efter tandläkarbesöket :) En trött Clara vare då kan ja säga!Lilla tanden som åkte ut vid tandläkarbesöket :)Innan avfärd en dag :)En bild från 14/8 - 11 Så såg hon ut då, undra om det är någon skillnad till nu? kanske skulle ha tage på henne sadel å allt å tage en ny bild ;PI hagen i Vindelgransele i somras :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0