2 nov, 2011

Idag blev en liten underlig dag.. eller.. ja vet inte :P Lite annorlunda iaf :P

Kom till stallet, mockade och fixade klart där, tog in Clara och ställde upp henne längst in vid Schibbens box, brukar nästan aldrig ställa henne där, men gjorde det idag eftersom det stog några tunnor med spån just innanför dörren där Clara brukar stå med sin rumpa :P 

Började borsta av henne och ser då att hon har ett sår på vänster bakbens högra balle.. Förstod ni det där? :P

Tyckte det såg riktigt fult ut först när jag såg det för en skinnflik var lös och så allmänt inte roligt ut med en massa skit däremellan..

Men efter att ha tvättat av det så var det inte så farligt längre, men ja bad Julia komma ut och titta på det också för säkerhets skull! 
Ja har ju inte så stora erfarenheter av hästrellaterade skador så! :P 
Men hon sa att det inte var någon fara och att jag bara skulle spraya lite lilaspray på :) Tack å lov!

Det var som bara ytligt, hon hade nog trampat sig och skinnet hade följt med i svängen.
Julia skar sedan bort den lösa skinnbiten också.
Å Clara verkade då inte ha ont där för jag skrubbade lite för att få bort all smuts å hon reagerade inte alls på det :) 


Sen var det på med alla sakerna för en ridtur i mörkret.. Men kom ganska fort på att jag hade glömt reflexridtäcket hemma.. Tog hem det igår för att tvätta det men glömde stoppa det i tvätten igår så det är fortfarande otvättat :P

Men fick låna ett ofodrat reflexridtäcke av Ylva, hon som äger Eliot :) 
Å så passade jag på att prova det bruna ullländtäcket som jag trodde skulle vara jätte förstort för Clara men det var inte det :D Whii! :D
Å va glad jag är för det! :D Tycker det är så snyggt å har riktigt varit besviken över att det troligtvis skulle vara jättte förstort för henne.. Men har inte velat ge bort det ändå för har som hoppats att det skulle passa ändå.. Å DET GJORDE DET :D Oj va gla ja är :D
(Köpte det förövrigt för länge sen, typ förra vintern för att ha på LillRöa, å av den anledningen går det ju inte att skicka tillbaka heller :P)
Så förövrigt så hade jag ulltäcket under och reflexet över :)



Sen så for vi ut.. men då när vi skulle ut ur stallet så har det kommit dit en borrigg å nån släp å en lastbil typ just utanför stallet så det var lite trångt att komma sig fram.. Plus en lååååång röd slang typ som låg lite halvt ivägen..
Men tänkte inte på att dom hade kommit när jag skulle ut ur stallet, annars hade ja ju gått andra vägen, men ja kände att det inte var läge att vända just då!
(Dom ska borra bergvärme)

Men Clara hon var Cool lugn ändå :D Hon brydde sig inte ett skit! Hon tittade bara lite nyfiket på allt som hände å människorna som jobbade :P
Hon brydde sig mer om sina pojkar i hagen, tror nämligen hon är lite käääär just nu ;) 
Tror nämligen hon börjat... hmm.. kommer inte på ordet just nu, får bara in hundversionen av det, löpa :P Nej nu kom det! Hon har nog börjat brunsta, så pojkarna i hagen var ju mer intressant ;) 

Men jag gick med henne efter byavägen för säkerhetsskull och det kan ju vara bra för mig att röra på mig lite innan passet också :P 
Så när vi kom till ängen jag har ridit på innan så hoppade jag upp och vi skrittade in på linbanevägen.
Där blev hon lite väl pigg å ville inte riktigt skritta så jag travade på men då ville hon galoppera istället så då fick hon göra det en lite stund sen saktade jag av till skritt å då var hon mkt lugnare :) 

Sen blev det lite olika gångarter och tempon efter vägen.
Vände där "klättervägen" kommer ut och for tillbaka, å då var hon ännu piggare!!

Tror min donna har kommit på att det är rätt roligt att galoppera så hon ville gärna börja galoppera direkt det blev trav :P
Så det blev ju en hel del galopp idag, men körde även mkt i trav.
Å så körde vi lite böjningar och skänkelvikning i skritt, å idag var hon HUR duktig som helst :D Är så nöjd idag!
Fast hon kändes lite stel i högersidan, men det kändes mest av i traven och galoppen, inte så mkt i skritten.

Sen så skrittade vi av efter byavägen som går runt, å då hoppade jag av och gick med henne.
Öppnade tillåmed upp tyglarna för säkerhetskull, vet inte vad jag fick för mig, men ja tänkte att om hon blir rädd för något och jag inte kan hålla henne så kan hon då inte fastna med något ben i tyglarna iaf!

Ibland kommer ju säkerhetstänket fram faktiskt :P 
Men hon var lite på tårna å uppe i varv så var nog däför jag tänkte på det, men sen när vi började gå så lugnade hon ner sig iaf :) 


Då när vi kom in i stallet igen så står Ylva å Julia och klipper Eliot för fullt så jag pyttsade in Clara i Eliots box för att inte vara i vägen. Dom sto just utanför Claras box å gjorde det, därför gick jag inte dit :P
Å det första hon gör då är att skita.. haha :P 

Å så verkade hon inte bry sig så mkt alls om klippmaskinen heller, hon såg mest nyfiken ut :P

Ajja, nog om idag :P Blev ett långt inlägg idag också, som vanligt ;)
Men ja kan ju säga att det var faktiskt en lite annorlunda dag idag :P 

Fast.. det blev inga bilder.. glömde kameran.. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0