22 Nov, 2011

Åå nu känns det bra igen :D

Clara var såååååååååå duktig idag :D
Provade somsagt att köra henne igen med dom där rören, å idag brydde hon sig inte överhuvudtaget!!!! :D

Började med att tömköra henne några varv åt båda hållen, men kände ganska fort att det inte var speciellt nödvändigt eftersom hon var inte sådär "på tårna" från början idag!

Sen hämtade vi rören och jag tömkörde henne med dom släpandes efter mig, så hon skulle höra ljudet innan jag satt på dom, sen så tog jag fram dom och lad dom mot rumpan och sen slog jag även lite lätt mot bakbenen.
Hon reagerade inte ett skit! Hon tvärkollade bara lite lätt på dom sen va de som inge mer :) 

Efter det stannade jag av henne och som hängde fast dom, alltså jag satt inte fast dom ordentligt, jag tänkte att de skulle nog vara lättare att få lös dom på så vis om hon skulle reagera lite väl häftigt!
Det gick också bra så vi fortsatte efter vägen mot linbanevägen :)

Sen när vi kom in efter den så satt jag fast dom ordentligt, ville ju som inte att dom skulle lossna helt plötsligt :P


Efter det tränade jag mkt på röstkommandorna och försökte få fram bjudningen lite mer, hon var lite slö och koncentrerade sig inte helt på mig hela tiden utan kollade runt i skogen  osv.

Vände sen efter ett tag å det gick också jätte bra, det var väll liiiite läskigt att dom tog mot ena bakbene i svängen men det gick att kontrollera henne ändå så det gick jätte bra, men det blir att träna lite mer på det innan man sätter fast nått större!

Fast då när vi nästan var tillbaka till stallet så blev hon tvärt rädd för något bakom sig, ja vet inte om det var jag hon helt plötsligt inte förstod vad det var eller om det var nå annat xP Knas häst..
Men hon lugnade ner sig lika fort igen å vi fortsatte tillbaka till stallet i lugn å ro :) 

När jag kopplade lös henne så stod hon stilla utan att röra sig, hon tjiikade bara lite på dom i hagen å ville nog gärna dit ;)

Å förresten, provade ju även dom nya täckerna innan jag for ut med henne, å dom låg perfekt :D Gud så skönt!!
Är så jobbigt att måsta skicka tillbaka hela tiden..

Tog tyvärr bara kort på stalltäcket, blev inget på stall-/svettäcke..
Men ni får ändå inte se ett kort på dom med Clara som modell, orkar inte lägga in bilderna just nu, jag blev lat ;) Fast jag kan visa produktfotot på dom :)

Klicka på bildern för att få upp det jag skrivit om täckerna :)


Svart och rött, å skitsnyggt ;) 370 g fyllning Är riktigt nöjd över det, det passade utmärkt på Clara ;) Detta heter RHINO STABLE PLUS HEAVYDetta var väldigt tunt, iaf tunnare än vad jag trodde!! Det låg också bra, men jag får se om det funkar som det sägs :) Detta heter Rambo Helix stall-/svettäcke


Sen roade jag mig med att organisera lite på min hylla så det inte skulle vara huller om buller å att hälften skulle ramla ner om jag tog ut något xP 
Det blev riktigt fint det också, men tog ingen bild på det idag, men kanske får för mig att göra det i morgon istället :)

Kommentarer
Postat av: Mona

hihi, hääärligt ;D kul kul kul :D

2011-11-22 @ 21:04:33
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0