23 nov, 2011

Idag har det varit ridlektion igen, å då red jag Jamie, ett sto som är 7 år.

Lektionen bestod av lite övningar över bommar i trav å galopp, traven var det som inga problem i, men i galoppen ville hon gärna fatta fel och sen gärna "hoppa" in i den, sen var det piloten på ryggen som skulle lära sig att tajmna lite bättre för att få ihop galoppen lite bättre å styra längden på språnget så vi kom rätt mot "hindret".

I början va de lite si sådär, men mot slutet lyckades vi någ ganska så bra, men har ju inte hoppas speciellt mkt så det är bara att träna på! Men det blir väll förhoppningsvis mera sen! :)

En bild på Jamie från Ridklubbens hemsida :)

Söta Jamie :)


I Morgon funderar jag på att longera min donna! Har inte gjort det på evigheter så det kanske är dags!! Men måste bara ta mig upp i tid så jag hinner innan jag ska på jobbet :) Jobbar kväll...
Kanske lyckas ta några kort då, förhoppningsvis :)

Så nu ska ja ta å he me isäng! Go'Natt! :)

förresten, såhär ser min hylla ut nu!
Min upp-städade hylla :)

Kommentarer
Postat av: Mona

hahahaha, förstod nästan att du skull göra de ;P hahaha!!

2011-11-25 @ 08:25:18
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0