29 nov, 2011

Idag så fick jag mig upp i tid för att hinna ut på en ridtur på min skönaböna :)

De hade inte ens hunnit bli riktigt ljust så gjorde bort stallet först innan jag tog in henne å "klädde" på henne.

For sen linbanevägen som vanligt eftersom jag vet hur lång tid den tar, för hade ju ändå lite tidspress på mig.
Skrittade dit å på vägen träffade vi på lite människor å hundar. 
Tror nästan att dom är mest aktiv på morgonen människorna i den byn, för annars har man som aldrig sett nån när man far ut :P

När vi kom in på linbanevägen så fattade jag galopp å hon fick galoppera som hon ville, först gick det lite segt men tryckte på lite å då vart det fart i henne kan ja lova!! :D
Hon gjorde även ett litet glädjeskutt å sparkade bakut mitt i allt, tror hon tyckte de va roligt :)

Efter det tog jag ner henne i trav å körde lite övergångar för att få igång henne lite, men det gick segt i början..
Skritten ska vi inte prata om, hon gick knappt fram om man inte skrittade på långa tyglar..
Så som ni förstår så blev det inte allt för mkt skritt idag, förutom där det var tvunget så att säga.
Körde även lite fattningar i galoppen för att stärka henne lite å efter det kändes hon mkt bättre :) 

I slutet i traven så kändes hon riktigt fin, även i galoppen :) 
Man kan väll säga att det började lite trögt men det blev bättre!

Tog inga bilder idag, men i morgon kanske ni får lite bilder om ni har tur! :)
Förresten så kommer även hovslagaren i morgon! Men tror inte hon kommer göra så mkt på Clara, det syns ju knappt att det har växt något :P
Men jag får väll se :) Å man kanske knäpper nått kort på det hela också.

Förresten.. Filmen som jag hade skrivit om i torsdags lär nog aldrig komma upp.. eftersom den lilla svarta här hemma hade lyckats tugga liite på minneskorte, å det räckte tydligen för att det inte skulle funka längre.. SUCK!

Så nu får jag inte tag på korten och filmerna som var där, däribland lite jaktkort som John hade tagit å så lite bilder på Clara..
Men men, sånt som händer ibland!! Tur det inte var allt för mkt där bara!!

Nä nu ska man väll försöka he se isäng så man orkar upp i morgon :) 
Go'Natt!

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sv: Det gör dom säkert, hur länge har du haft dom? /Maria

2011-12-01 @ 10:36:46
URL: http://dressyrsnack.se/
Postat av: Maria Johansson

sv: Hahaha vad skönt att jag inte är ensam :) /Maria

2011-12-01 @ 19:03:27
URL: http://dressyrsnack.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0