1 okt, 2011

Nu äre ny månad å allt! Å denna månad lär det hända lite mer, hoppas ja då iaf!! :)

Idag har jag spenderat typ heeeela dagen i Malå, det var nämligen dressyrtävling där!
Jag fick ansvara för den lilla hästloppisen som Julia hade, men ja behövde inte göra så mkt själv eftersom ja hade några hjälpsamma flickor där som gärna satt å sålde lite saker :) 

Så jag passade på att titta lite på när dom red, men ja gick mkt fram å tillbak för att kolla till tjejerna :)

Efter tävlingen så for ja direkt till Vindelgransele för att motionera min donna.

När ja kom dit så vare redan mockat å klart, så de var bara att ta in hästarna å börja göra i ordning Clara, så de gick fortare än förväntat för mig där :P

Ställde upp henne i stall"gången" som sist, å hon är så duktig, hon står så rätt så stilla, förutom då hon är nyfiken å ska sniffa på sakerna som är runtomkring :P

Sen så värmde vi upp genom att skritta efter vägen en bit å sen utforskade vi några nya småvägar, mest bara för att se vart dom ledde, men de var då inga höjdarvägar, me det blev ju nån liten backe att klättra upp för, men efter backarna så vare bara att vända tillbaka eftersom det blev så blött..

En av backarna var då så brant å halkig så jag beslutade att hoppa av henne på vägen ner så vi inte skulle göra oss illa!

Det tog ca 20 min så efter det tog vi oss till ridbanan.
Där fokuserade jag på voltarbete, men det blev ganska stora volter eftersom hon ville inte riktigt i början..
På en volt skulle hon bums ut till kanten.. gick inte att få henne gå fint där i trav, å nästan inte i skritt heller, men någon volt blev iaf bra i skritt på det stället..

Hon måste ju ha fått nån fix idé där eftersom alla andra volter gick ju hur bra som helst, det var bara just där hon INTE skulle gå fint..

Så vi travade på i ganska stora volter runt hela ridbanan å hon skötte sig jätte bra :D
Prövade även att sitta ner lite i traven på vissa ställen å GUD vilken trav hon har, det är stora steg så det var inte det lättaste att sitta utan att skumpa ur sadeln xP Men ja lyckades nog rätt bra ändå :)

Är så nöjd med vårat sista ridpass i Vindelgransele :D Känns så bra!!

Däremot blev hon skrämd av en räv som lurade i gräset brevid banan..
Fattade först inte va he va, höll precis på att skritta av henne och skulle berömma henne så lyfte handen å skulle klappa henne på halsen, å då helt plötslit kastar hon sig åt höger i fleeeera steg å ja fatta inte vad som hände, hann tänka "Blev hon rädd för handen eller"..
Men vi skrittade runt först ett varv å sen ett till, å sen ser ja en räv komma upp därifrån å for över vägen, sen stanna den å tjiike på oss en stund, å sen sprang den iväg :P



I stallet sen efter jag gett henne mat så passade jag på att borsta ut hennes svans å sen så flätade jag den för i morgon..
Å ja kan ju abslout INTE påstå att hon har en tjock svans.. Haha xP



Få ba hoppas den tjockar på sig med åren :) Även manen för den delen!!

Kommentarer
Postat av: Mona

ja men kolla bara bilderna sen i vår, hon ha blive supersnygg i formen :D

2011-10-01 @ 22:44:00
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0