10 okt, 2011

Dagens pass bestod av uteritt, som det kommer att göra typ jämt nu framöver, iaf tills vintern skulle ja tro eller om man drar ner henne te Malå någon dag :)

Men iaf, det blev då samma väg som första gången vi red i Aspliden, alltså Linbanevägen, eftersom det var så mörkt å ja ville inte riktigt tassa på där det är lite väl ojämt osv :P

Men vi for då genom skogen till att börja med för att slippa byavägen så fort som möjligt, för min lilla vita hund vill gärna springa på våran vänstra sida å de bli ju som fel när man rider på höger..
Man bli ju nojjig å tror att hon ska bli påkörd om de kommer någon bil!

För hon har inte riktigt vettet att flytta sig alla gånger heller..
Iaf inte sist vi var efter en väg och mötte en bil, då hade ja precis tagit Clara till hagen å skulle stänga igen å då kommer skolbussen..
Lockade till mig Aquila för att hon skulle komma till mig, men när hon är vid mig så står hon kvar på vägen å precis som busen ska passera oss går hon ut MITT på vägen framför bussen å jag skriker som en tok för att få hon därifrån..

Ja kan lova att ja inte va gla just då! Men tur busschauförren var snäll å stannade tills ja hade hämtat henne från vägen!

Sååå... ja litar Inte riktigt på att hon ska flytta sig ur vägen om de skulle komma en bil farandes!

Men nu tillbaka till ridturen xP

Jag skrittade ganska länge, kanske 20-30 min innan ja började med någon trav, men innan så tog ja upp henne i en lägre form i skritten å böjde lite hit å dit å körde lite att hon skulle gå undan skänkeln.
Först gick hon bara emot den så fick väcka upp henne där! Sen gick hon rätt bra undan skänkeln :)

Sen i traven blev det i en låg form i en lång uppförsbacke så hon fick arbeta lite :)

Efter den backen så vände vi tillbaka å då fick hon skritta ner igen å efter det så fick hon trava där det inte var nerförs.
Så det blev ganska bra blandat ändå, å sen fick hon skritta den sista kvarten av turen ungefär :)



Efteråt så borstade jag av henne lite löst hår (borstade av henne ordentligt innan, å ja kan lova att hon lossar nu!!) och gick igenom henne en gång till å då hittade jag ett litet sår på ena bakhoven, så jag tvättade av där för att kunna se bättre å se om det var nå mer där, men jag hittade bara det lilla såret..

Men ja ha redan hunnit börja nojja över mugg.. Men få hoppas de inte är det utan att hon rivit sig på nån kvist eller så!!

Men ja få väll se vad tiden utvisar!!



Ja å i morgon så kommer Clara skos för första gången!! Ska bli spännande å höra hur det gick å hur hon kommer att börja röra sig med skor på :P

Å såklart kommer ju hovslagarn när jag jobbar å inte kan vara med :( Det var himla synd för hade gärna varit med!!
Men det ska nog hinnas med det också! 


Ett litet bevis på att hon lossar en hel del hår just nu! :P



En liten Schibbe mule sticker fram å tycker Clara ska dela med sig ;)





Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2011-10-11 @ 20:35:30
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Paulina

Vilket söt ponny du har :)

2011-10-11 @ 21:29:55
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0