13 okt, 2011

Oj va jag låg alldeles förlänge idag.. låg nämligen i sängen ändå till 13.. 
Men är man trött så är man ;) Skulle gärna ha sovit vidare men kände att jag var tvungen att stiga upp då xP

Men komme me iaf iväg till stallet vi 15 tiden så de va ju då fortfarande ljust när jag var där, tack å lov!! 

Började med att ta in henne å göra henne klar för ridturen, tänkte att det kanske var bäst att göra det först så man hinner med dagsljuset :P

Hon var lite bråkig å ville inte riktigt stå stilla när jag skulle fläta hennes man, men det gick då tillslut iaf :P 

Ridturen blev efter linbanevägen igen, kände att ja inte orkade utforska några nya vägar idag, blev för lat för det.
Började med uppvärmning i skitt i ca 20 min. Hon var något pigg och ville gärna trava, hon skulle till&med hoppa över en tall som ligger över en stig, som vi vanligtvis bara brukar kliva över :P

Böjde och ställde henne så hon skulle bli mjuk i kroppen. Sen blev det till att trava där det inte lutade nerförs och oj vilken skumpig trav hon helt plötsligt fick :P
Provade att sitta ner lite i den men de gick fasen inte!

Sen när vi kom till långbacken så fick hon galoppera upp för den, å i slutet tyckte hon nog att det va lite jobbigt för det gick bara saktare och saktare.
Men bröt då sen av till skritt så hon fick skritta av sig mjölksyran en stund och sen fattade jag galopp igen men då tog vägen helt plötsligt slut!
Så då vare bara till att vända och skritta ner igen :)

När vi kom ner från backen så körde jag lite fattningar för hon ville inte riktigt  i höger galopp och kastade gärna upp huvudet en del.
Men tillslut fick jag till det någorlunda iaf :)
Vänster fattning gick hur bra som helst iaf :D Den verkar hon ha lättare för


En otålig dam som inte riktigt ville stå stilla när jag skulle fotografera henne :P




Efter turen så tog jag in henne i stallet å plockade av allt och borstade igenom henne.
Och då stog hon helt lös och HELT stilla :D
Till och med när jag kollade hovarna! Satt inte fast henne alls då och hon stod stilla hela tiden :D Är så nöjd, hoppas hon fortsätter så!
Däremot ville hon ju inte riktigt stå stilla innan vi for ut ;)

Men ja satt fast henne när jag skulle gå å se om dom hade någon brodd jag kunde låna, hon hade nämligen tappat en av broddarna på framhoven under ridturen.. Så hädanefter ska jag vara väldigt noga med att kolla så dom sitter innan vi far ut med ett verktyg och inte med fingrarna :P

En nakenfis som inte ville se glad ut på bild :P
Här stod hon hela tiden medans jag höll på med henne <3



Kommentarer
Postat av: Mona

jo ja vet ju själv att de ä så å att man få satsa på mer reklam osv. Men som sagt de va just de där att man ha vare no nervös för alla förändringar som kommer å ske i höst åse få man de där.. ja alltså påminn mej nångång se ska ja tala om för dej vem de va, men skriver inte här :)



men tack söta för peppen! ja behöver de verkligen! känns som om de ä mycke som lönnjävles just nu me både lite kunder på jobbet å muggen nu rossi ha.. bläääää x(

2011-10-13 @ 22:10:51
URL: http://gammquinn.blogg.se/
Postat av: Mona

nä ja hoppas att halkan håller sig borta ett tag till :P hahaha!!

ja den där västen vill ja å ha! :P verkade skitfin!!



jo ja ska bara hämta dem hos johanna ;) men du förresten, hadd ja lånat ut mitt rosa usbminne t du eller hur blev de?! :P ja ä senil ab xP haha!

2011-10-14 @ 13:34:08
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Mona

de va ju tyvärr inte mugg :( de va tydligen nå streptokocker eller va han nu sa, så han åkte på en 5 dagars pencilinkur :( BLÄÄÄÄÄÄ känn ja just nu! Jämt nå.. ha int ens fått förra veterinärsräkningen än åse måst ja ha en ny.. blä blä blä!

2011-10-14 @ 21:45:54
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv. Ja, det var riktigt otäckt. går runt med en ständig huvudverk, men det börjar gå över.. Har legat i soffan hela dagen, inte rört mig i onödan ;)

2011-10-15 @ 21:50:42
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0