19 okt, 2011

Idag har Clara haft tandläkarbesök för första gången (skulle ja tro)

Det gick jätte bra och ingenting hände utöver det vanliga! Tack å lov!!

Undersökningen visade i att hon hade ett liitet överbett, en liten vargtand som va lite lös, ett sår på höger sida som var som en fingertopp stort kanske plus en början till ett sår på vänster sida.
Va det kunde bero på fick ja som inge vettigt svar på.. 
Kanske jag, vem vet..

Men det var då inte pga att bettet var för kort iaf! Det fick hon kolla och hon sa att det var bra, men om jag skulle behöve gå åt nå håll så skulle ja kunna minska det 0.5 cm, alltså till 10 cm bett, hon har nu 10,5 cm på bette.

Det raka bettet jag hade som är lika långt blev lite väl så det skulle ja kunna gå ner 1 cm på om jag ska rida på det, men ja vet inte riktigt...

Men iaf, hon tog då bort vargtanden som hon hade, å den va inte stor kan ja säga! och sen tog hon bort lite tandfragment som var kvar sen en tand som hon har tappat tidigare.

Plus att Clara var tydligen i en tandlossarperiod just nu, för hon hade två tänder som var lite lös som hon trodde skulle kunna fara vilken dag som helst, men hon ville inte peta lös dom just nu för dom satt lite hårt för det.


I början av undersökningen :)



En trött lillfis efteråt :)



Claras lilla tand :)



En piggare liten tjej :)
Men inte riktigt igång än.
Hon var hur mysig som helst där, ställde mig utanför och klappade henne då la hon huvudet på min axel och vilade medans jag strök henne på mulen <3



Innan jag for därifrån gav vi dom mat, men Clara var inte helt tillbaka efter bedövningen så tungan ville sticka ut på den sidan hela tiden xP 
Det såg lite sött ut :)

Så tog bort maten så hon inte skulle bita sig i tungan lr så.
Då skulle Julia vara ut senare och ge henne när det släppt :)

Men hon måste ha vare lite hungrig för hon försökte så tappert att få upp maten med sin lilla slöa tunga men det gick inte så jätte bra för henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0