26 okt, 2011

Äntligen, idag blev det en ridtur igen!

Hade ju först tänkt att jag skulle rida igår men ja var alldeles för trött för att stiga upp i tid så det blev idag istället, å de va då lika bra det :D

Började med att värma upp efter linbanevägen en bit, det var ju lite hårt så vände ändå rätt fort.
Sen blev det att rida på ängen så då blev de ju klart lite dressyr arbete för donnan :) 

Lösgjorde henne i båda sidorna i trav på rätt stora volter, blev även i skritt också.

Sen körde jag lite galoppfattningar upp efter ängen, hon var hur duktig som helst och tog oftast rätt galopp iaf :D

Men hon ville gärna börja tokgaloppera direkt efter fattningen men tillslut fick ja till de någorlunda så hon inte skulle rusa iväg så fort för mig :) 
Och hon som halvt "hoppade" in i fattningen, men det blev inte så varje gång iaf, men ja tro hon var rätt taggad på att springa så :P 

Sen där mot slutet så provade jag även att galoppera på en större volt och det gick också fint efter några om å men :P 
Men fick däremot driva på henne på volten så hon inte skulle bryta av, men hon var nog rätt trött då, men hon gjorde det iaf :D

Så då avslutade jag med lite trav och skritt på ängen å sen blev det att bege sig till stallet igen :) 

Passade då på att ta liite kort i hagen :)
Men däremot ville inte Eliot agera modell så det blev bara kort på Clara å Schibben..






Efter det blev det ju att fara till Malå för att ha ridlektion!

Å dagens lektion bestod av barbackaridning :P 

Var något nervös innan för jag känner att min balans för närvarande inte är den bästa!
Men det gick jätte bra, men ja va ju som lite vinglig i början xP Men ja höll me då på ryggen iaf :D
Fick då förövrig rida Lilla "åsnan" Eddie :) Varför jag kalla han åsna är för att han ibland har en slående likhet med en åsna när han håller öronen på ett visst sätt :P

Men där mot slutet kände jag mig ändå rätt balanserad, men det blev lite vingligt där när jag började tänka på det för mycket i galoppen xP



I morgon blir det däremot vila för donnan igen, för känner att det blir nog kanske lite väääl mkt för henne om jag ska rida även i morgon, för ska nämligen på dressyr kurs freda och lörda så de bli ju ridning båda dom dagarna :)

Ska bli spännande å höra vad hon säger! Men jag förväntar mig inte att hon kommer att tycka att vi har kommit oss långt xP 
Snarar ligger vi nog lite väl efter, men så äre! Men jag/vi tar det i den takten vi känner, jag har inte brottom till något just nu iaf :) 

Vi tar det ju rätt lungt så, men det är lagom för oss just nu :) Men ska blir roligt att få tips på vad man kan öva på osv!
Ska nog även vara med dom andra gångerna hon kommer för jag är ju faktiskt ledig då!! :D 
Men ja få väll se hur det känns i helgen iaf :) 

Nä nu ska ja ta å ge me xP Blev ett rätt långt inlägg ändå, jag som försöker korta av dom.. Men de är inte så lätt kan ja påstå!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0