28 okt, 2011

Ikväll var det dressyr kurs för hela slanten :D

Det var skit roligt men jobbigt :P 
Tror både ja å Clara tyckte det va jobbigt så :P

I början var hon rätt spänd å mer fokuserad på allt annat än mig.. Så vi fick börja med att trava direkt å trava på ordentligt, kändes som ja inte riktigt hängde med i farten :P Sen så ville lilla Clara gärna galoppera så då fick hon göra det istället, huvudsaken var att hon arbetade på, å de gjorde hon :) 

För oss blev det att galoppera/trava på efter långsidan, sen stor volt på kortsidorna.
Ja hade lite problem med att driva på henne ibland när hon gärna ville sakta av så ska no ta med mig ett spö i morgon iaf.

Clara skötte sig jätte bra, men jag måste lära mig att använda skänklarna mer och fokusera på vägen å driva på direkt ja känner hon börjar saka.

Men men, det är ju bara att arbeta :) Få se vad det blir i morgon!!! :D
Kommer förresten även en sadelmakare till stallet i morgon så ska testa lite sadlar innan också :) Få hoppas sadeln hon har ligger bra så ja slipper byta ut den!! men men, de få vi ju se ;) 

Här kommer lite bilder från dagens kurs.
Det var ju inte de lättaste att ta kort i ett ridhus så dom blev ganska mörka å inte allt för skarpa :p Men ni ser väll ändå vad det är? :P 









korta tyglarna Marie!!!


Tänk om bilden hade blivit skarp? :P



Fotat av Mona :) Tack snälla duuu!! :D

Kommentarer
Postat av: magda

Åh vad roligt att de går framåt för er! :)

Vi måste verkligen boka upp någon helg framöver så att jag kan komma och hälsa på eller så får du komma! Gud så jag saknar dig!



Jag blev grymt nöjd med tatueringen, nu är de bara att ladda inför nästa :)

2011-10-29 @ 16:40:50
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0