6 okt, 2011

Jävla reeeegn!!!

Hade ju tänkt me ut me pollan min idag.. men de regna ju typ hela tiden å ja hade som inga regnkläder med mig..
Kunde ju ha fare ut ändå, men kände int riktigt för att bli dyng blöt å bli ännu mer förkyld..

Men de va ju ändå typiskt att när ja väl hade bestämt mig för att fara hem så sluta de regna..
Fast då va ja less å ville hem så de blev inge ändå!

Fördrev däremot lite tid i stallet idag, kom dit vi 16 typ, mockade åt Clara å gjorde i ordning hennes foder för kvällen, läste sen lite i en tidning, gick ut å klappade hästarna i regnet, gick in igen, bestämde mig för att mocka dom andra boxarna också så ja hade nå att göra.. 
Försökte nämligen att vänta ut regnet, men de gick int se bra..

Sen kom Ylva å Akvelina så då fick ja ju lite sällskap iaf :)

Hon fixade å donade å jag sto mest å stirra typ :P haha

Efter en stund till kom Julia också dit, karln (Ante) hennes å hon plåstrade om Nato som blivit biten i en tass av en grävling.

Sen blev det att ta in pollarna så dom skulle slippa regnet.

Borstade då av min donna endel (massa) hår, medans ja gjorde de så to Julia ut Schibben i stallgången å provade en sadel på han och fixade å donade me annat på honom också :)
Akvelina fick även provsitta en sväng på honom å det såg då ut som de va uppskattat :)

Kom väll hem vid 19 tiden ungefär skulle ja tro, har inte så stor koll på klockan idag :P

Lilla Akvelina på Schibbens rygg
Medans mamma Ylva håller i :)



Ante passade även på att klappa lite på Clara :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0