Dag 23 - En dressyrträning

En dressyrträning

Har som inte varit med på så många dressyrträningar än så länge (förutom på ridskolan då förstås, men räknar inte med dom)

Den jag har varit med på var för Laila från Arvidsjaur (tro ja, om de int va arjeplog, minns inte riktigt :P ) men iaf, jag hade LillRöa med mig till stalle i Malå den dagen.

Det gick lite trögt för oss men det blev bättre mot slutet.
De ja fick träna på var att bli mer följsam med hästen och att hålla mer stöd på yttertygeln, då ja har en förmåga att glömma bort det.. 

Efteråt så var nog både jag å Röa svettiga men Röa hade tänkt göra något åt det.. Så hon la sig ner helt plötsligt och skulle börja rulla sig, med mig på!!

Jag blev lite förvånad när jag sto där på backen med en häst mellan benen xP Det händer INTE så ofta kan ja säga :P 

Va väll typ den delen jag minns bäst av den dressyrträningen, haha :P



Men nu ska de då bli ändringar på fronten gällande dressyrträningar iaf! Har då anmält mig till en den här månaden som jag å Clara ska vara med på :)
Men vi få väll se hur det går ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0