20 sept, 2011

Idag blev det ridning igen eftersom Sofia var där samtidigt som jag, å denna gång följde även hennes kusins tjej Lina med :)

Vi red på banan idag, det blev mkt voltarbete så hon skulle bli mjukare i sidorna, men hon ville inte riktigt göra som jag ville men tillslut så gav hon upp med att tjafsa å gjorde som ja sa!
Men vi fick bråka endel innan hon gick som jag ville!!

Fast ja tror mkt beror på bettet, provade nämligen ett nytt bett, ett rakt tränsbett som jag fick hem idag :)
Det kan ju bero på att det var ovan eller så gillade hon det helt enkelt inte!!

Ska även prova ett 2-delat tränsbett å se hur hon går med det! 
Hoppas nått av dom funkar bra iaf!! Är ju bra att växla lite mellan olika bett så :) 

Men mot slutet så gick hon kanon å lyssnade på mig istället för att bråka med mig

Sen låg de här typ just utanför stalldörren å de tyckte inte Clara va nån hitt :P
De va ju skit läsktigt ju! ;P Hon bara frusta å had se när ja skulle visa henne det, men hon gick då ändå rätt nära för att försöööka undersöka, men hon vågade inte riktigt :P





Ja som ni då kanske förstår så har jag fått hem ett av höökspaketen idag :)
Å det innehöll 2 bett, det raka å de 2-delade, ett par ridsockar som är vinröda, ett träns med mässingfärgade spännen och ett par bruna lindor med fleece å elastiskt på :)

Så jag provade även om tränset passade på Clara, å det gjorde det :D HAPPY Marie!! :D

det visade sig även att pannbandet som hörde till tränset även passade! Skumt värre :P Men det måste ha vare ett stort pannband för att vara på ett ponnyträns måste ja säga :P 


Såhär började det se ut :D
Lite dålig kvalla men de va lite väl mörkt för att fota :P
Provade även det andra pannbande men tyckte nästan det blev snyggare med det där!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0