22 sept, 2011

Ja idag fick Clara vila igen, hade tänkt longera henne men det regnade/regnar som tusan så hade ingen större lust..
Plus att jag hade med mig en söt fröken vid namn Elsa som ville se hur det var att ha häst :)
Så det hanns som inte med heller, det blev no länge i stallet ändå så :)

Hon fick hjälpa till i stallet med att mocka osv :)
Sen så borstade hon dandy och kratsade hans hovar (visade henne på en hov sen höll jag upp dom andra åt henne så hon kunde koncentrera sig på att kratsa)

Efter det så sadlade å tränsade jag honom å så for vi ut i regnet så hon fick rida lite.
Hade först tänkt att vi skulle fara efter vägen men det började bli så mörkt så vi for på banan, där skrittade vi först och sen fick hon prova på att trava å det var tydligen roligt :P

Sen skulle hon få försöka rida "själv" utan att jag följde med så att säga, men lilla lata Dandy ville inte riktigt gå framåt när inte jag följde med så ja fick gå med ändå så han skulle röra sig framåt iaf :P 

Men hon fick prova på att trava lite själv också :)

Här har vi stjärnorna :D



Förresten ha ju även fått hem täckerna jag beställt till Clara så vi passade på att prova dom också!!

200 g stalltäcke, Passade jätte bra!!
(Färgen gör sig inte riktigt på bilden, glömde ändra vitbalans.. Den är snyggare i verkligehten)



Vintertäcket! Passade också ypperligt!! :D



Å så 400g undertäcke.. men av nån anledninge var det alldeles förlite... hmm..



Det verkad även som hon tyckte de va roligt att följa med mig i kväll å de hoppas ja hon tyckte också!
Är ju bara roligt att ha med sig någon ibland :)
Men hon var lite trött i slutet så då ville hon no hem å sova, hehe :) 

Så när jag skjutsat hem henne så blev jag bjuden på nybakta bullar som hennes lillasyster hade bakad medans vi var i stallet :) 
Gu va go'a bullar he va!! Hon är en duktig bagare för att vara 6 år! (tro ja hon är iaf :P )

Så det var en rolig kväll i stallet även fast jag inte gjorde nå vettigt me clara :P hehe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0