Dag 12 - Hästens utrustning

Claras utrustning då!!



Har för närvarande 4 träns till henne, tar dom från vänster till höger!
1. Ett mörkbrunt med remont nosgrimma (har/hade en vanlig till de tränset också, men en viss liten vit hund har tuggat på det så det är inte så helt...) med ett pannband från hööks
2. Ett svart med remont nosgrimma med pannband från hööks
3. Ett brunt med engelsk nosgimma, har tyvärr ingen bild på hela tränset utan bara när jag hade hacket på..
(Som jag förövrigt har gett till Mona i födelsedagspresent, har ju ett annat nu så ;P )
4. Ett svart träns från som har en engelsk nosgrimma till, men har satt dit mitt nya hack på det eftersom det matcher med mässing detaljer :)

Har även flera olika bett som jag kan växla mellan



1. 3-delat med fasta ringar
2. 2-delat med fasta ringar
3. Rakt med fasta ringar
4. Nova bett
5. Hackamore

Har däremot inte hunnit prova det 2 delade på henne ännu..
Det raka lär ja inte heller använda så mkt för hon verkade inte riktigt tycka de va så värst bra..
Nova funka hon sådääär med, ibland bra å ibland inte alls..
Hacke går hon jätte fint med så de är ju tur det :D

Har ju förresten också ett 3-delat Apple Mouth men det är för långt för Claras lilla mun så använder inte det nå mer..
Men om jag hittar ett som är 10,5 cm så ska ja köpa det, för hon verkade gilla det iaf :)



Sadlarna då :P

1. Wintec Cair Isabell Dressage, köpt begagnad
2. Tömkörnings/longer gjord från hööks
3. Stubben hoppsadel, har lånat den av Lola för närvarande


Ja de där är väll vad jag har till Clara just nu! 
Kommer väll mer nån gång i framtiden ;P 

Skulle t.ex. vilja ha en Allround sadel till henne också som man kan använda mer ute å så :) Men de få bli en annan gång :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0