Dag 3 - Min första häst

Ja min första häst!

Ja det är då nämligen Clara!! Hon är min första egna häst!! 
Köpte henne 26/4-11 och är jätte nöjd över det! Världens bästa häst har jag <3

Hon är ju unghäst så hon kan ju få lite tuppjuck ibland men det är mindre och mindre nu! Hon blir ju lite spänd när det kommer situationer som hon inte riktigt känner sig säker med och då försöker hon ju komma undan (flyktdjuret i henne), det har visat sig mest när hon har kommit till ett nytt ställe men det blir bara bättre å bättre ju mer hemma hon känner sig!

Nu var det jätte länge sen hon försökte något överhuvetaget!
Förut kunde hon ju nästan kasta sig bakåt direkt jag råkade ta på hennes öron för det var ju "skit läskigt" men nu får jag ta på dom, men det är väll inte det bästa hon vet än så länge, men hon står då kvar på samma ställe iaf! :P
(Har aldrig varit probelm vid tränsning, utan när man ska bortsa å hålla på)

Har märkt att hon är lite rädd om framdelen mer än bak.
Med rumpan skulle ja no kunna göra vad som helst med!
Som i sommar när jag tvättade hennes svans, det gick hur bra som helst även fast jag aldrig provat det, hon sto stilla som ett ljus, me när jag kom till manen så va hon inte lika villig..
Men det gick ju men det va inte favorit sysselsättningen så att säga :P Fick förhandla lite med henne innan ;P

Likaså när det gäller Svansglansen, det går JÄTTE bra att spruta på svansen, har som alltid gått bra också, men däremot på manen, det gick inte alls till en början, men nu får jag göra det, men det blir ju liiite läskigt ibland, men hon reagarar inte lika starkt nu som förr, nu viker hon bara undan huve å försöker komma undan på så vis, hon försöker inte slita sig som hon kunde göra förr!

Allt går bara bättre å bättre med henne, nu när hon börjat lita på mig mer å mer :)



I ridningen är hon väldigt cool för att vara så pass ung, nu har hon ju börjat lita på mig mer och går dit jag styr henne utan att tveka, om det inte skulle vara något läskigt papper/plast som ligger i vägkanten, men annars ha hon som int reagera så häftigt för olika nya saker!! :D

Vid hanteringen är hon väldigt lugn och lyhörd, hon springer inte över en och kan gå bakom en om man så vill.

Ja måste ju säga att ja ha en väldigt cool 3 åring <3 Få bara hoppas det håller i sig också :P

Annars så är hon en väldigt nyfiken donna, hon vill helst lukta på allt nytt som passerar hennes ögon :P Å gärna tugga lite på mina skor när vi ska mysas, söthästen min :D

Kommentarer
Postat av: Marie

Cool tröja du har på dig på bilden ;) /Mamma

2011-09-16 @ 12:52:24
URL: http://iceblink.blogg.se/
Postat av: Marie

Jajjemen Mamma! :)

2011-09-16 @ 13:07:42
URL: http://clarabelelhabiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0