4 & 5 sep, 2011

Ursäkta att ja inte har skrivit så mkt dom senaste dagarna.. men har som inte haft tid att sitta vid datorn något eftersom jag dels har jobbat och dels har man försökt umgås med Älsk när han nu var hemma!

Blev kvällsjobb fredag, delad dag lördag och en dagtur söndag så har inte kunnat va te stalle heller så mkt i helgen, men ja va dit i går och tog en uteritt på min donna iaf :)



Red väll ca 5 km skulle ja tro å den dom fem kilometrarna så hann vi:

- Träffa på vägarbetsskyltar som hon inte har sett av nå där tidigare, plus stora rullar med kabel som dom håller på att gärva ner (dom gräver ner el-ledningarna skulle ja tro) Hon ville inte riktigt gå fram till dom när vi for men när vi kom tillbaka va hon mer nyfiken på dom :)

- Träffa på en uppflygande tjäderhöna (skulle ja tro) mitt i lite galopp så hon tvär kasta sig åt vänster och jag ridandes i lätt sist, meeen, ja höll mig kvar :P 

- Träffa en på moped som INTE saktade ner! Men Clara tog bara ett lite större steg åt höger och jag var ju beredd på de så det blev inga större reaktioner på det, TACK Å LOV!
Hon fick även stå kvar tills jag tillät henne att gå och då var hon då lugn så!

- Tappade även min telefon i backen i galopp.. (den ramlade ur min magfick, glömde dra åt snörerna :P ) Men av någon konstig anledning så händer de absolut ingenting med telefonen :P Haha
Hade tillåmed dragit bort skyddsplasten på skärmen tidigare för ja va så jävla less på den, den hade ju lossna i ena hörnet å de hade fastna en massa skit där istället.. ja var bombis på att skärmen skulle va spräckt eller nå :P

Men de som va lite konstig va att när ja tappa telefon annars så brukar ALLTID bakluckan lossna, de ha inte spela nån roll om ja ha tappa den från soffkanten ner på mattan så ha den lossna, även batterie bruka flyga ut, men inte när vi galopperar å den far rakt ner i grusvägen! Skumt värre :P

Ja ibland måste man ju ha tur iaf :P

Jamen som ni ha läst så galopperade vi lite, de va inte så värst mkt men de hann hända endel på den lilla biten vi galopperade iaf :P hehe

Resten av tiden travade vi å skrittade emellanåt :)
Körde att hon skulle böja sig lite mer runt skänkeln och gå undan lite, gick riktigt bra måste ja säga! 
Men ibland ville hon ju inte, lr kanske inte fattade måste ja väll säga :) Men hon va riktigt duktig må ja säga!! :D



Idag hade ja tänkt tömköra henne fast de blev inte av.. När ja var klar inne i stallet så regnade det lite väääl mkt för min smak, om de bara hade småregna hade de inte vare nå problem men ja tro varken jag eller Clara hade nån större lust att gå ut i regnet å bli plaskblöt efter 5-10 min..

ja få ta de i morgon istället, fast få se, kanske rider med Sofia om vi är där samtidigt, är ju roligt att ha sällskap ibland också när man rider!
Men då tar ja tömkörningen på onsdag istället :) Men ja få se hur det blir :)



Men jag pysslade om min donna som var blöt från regnet redan innan, provade även stalltäcket jag beställt!
Storleken blev perfekt i längd, men Clara är ju lite liiten annars, men de satt ändå rätt bra när ja dro till de bättre :)
Men de är lite stort under magen, dro åt spännerna allt som gick men dom hängde bara ändå :P Men de går nog att korta av på nå vis skulle ja tro, de är ju bara gjordarna som är lite väl lång för hennes lilla mage :)

Här har ni det :)
Beställde även till ett halstäcke till det :)
Färgen kanske inte riktigt är densamma men ni ser ju på ett ungefär!
Det kan ju se lite konstigt ut där, har ju två små lakan under så därför hänger det ut vita tussar :P
Halstäcket var också lite väl stort i "bredd" så att säga, men längden var bra 
Men ja vet inte riktigt hur halstäckerna ska sitta heller... Nån som vet? :P



Hon är så liten min donna :P
Men jag är lite i valet och kvalet om ja ska ha kvar det eller inte.. Om int annat så växer hon väll i det lite mer när hon får lite mer muskler! Nu har hon ju inte speciellt mkt, tycker hon har tappat endel nu när hon fått vila rätt mkt, men de kanske bara är jag som inbillar mig!? :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0