10 Jan, 2012

Idag har man varit ledig, va sköööööööönt!
Nog för att ja kunde ha fått jobba om ja hade vela, men just nu känns det som att ja faktiskt vill vara lite ledig, har inte hunnit vare ledig nå nästan, å förra veckan blev det bara en ledig dag å dom senaste tre veckorna ha ja fått hoppa in å jobba en av mina lediga dagar varje vecka..

Så dagen bestod av att slappa lite å kolla datorn, sen for jag till stallet vid halv 2 tiden, var där till typ halv 5 eftersom jag passade på att mysa lite med min donna, sen så mockade ja åt dom andra å fixade allt, förutom höet, det hann Ylva göra medans hon kom förbi där en sväng.
Rensade och fixade även i min hylla lite för att få lite ordning igen, det ser ju lite trevligare ut faktiskt :) 


Claras sår såg mkt bättre ut idag, men ändå inte bra..
Tog en bild när jag var dit idag så ni ska få se, och för att ja ska kunna jämnföra själv, det är lite svårt att komma ihåg ibland!

Claras sår idag, första gången jag var dit!


Men när jag var dit ikväll såg det ännu bättre ut, nu satt det som ihop mer så att säga, hoppas ni förstår!
Så ska försöka vara dit några gånger varje dag och kolla så att bandaget sitter som det ska, det är nämligen lite svårt att få det till att sitta utan att det ska börja snurra..

Försöker ju linda runt hoven också så att det inte ska lossna, men det glider som undan och sen äre som kört..
Men är man dit och byter ca 2 ggr dag (Helst 3, men det går inte.. speciellt inte när jag jobbar) så hinner det inte bli allt för dåligt.

Jag håller tummarna att det läker fint och att det inte blir några problem med det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0