11 jan, 2012

Hann aldrig skirva här nå igår.. Så ja skriver nu istället.

Hade ju ridlektion igår, första för terminen.
Söta Mona lånade ut sin häst igen så ja fick ridan han på lektion en gång till, å ja kan säga att det gick SÅÅÅÅÅÅ mkt bättre än förra lektionen vi red.

Tro ja ha börja förstå me på han bättre, å så få ja tänka lite mer också, för ja ha en tendens att dra mer om hästen inte regera, å på Rossi blir det tvärt om, om man dra mer så öka han bara på mer!
Det bli som tvärtom ridning, hehe :P
Ja tycker då att det är bra träning för mig, för ja ha en tendens att bli lite hård i handen av nån anledning.. Men jag jobbar på det!!

Så han gick faktiskt riktigt fint tycket då jag iaf, men i slutet när vi skulle göra övergångar mellan galopp å trav så ville han bli lite väl springig, men ja tro han no började bli lite trött å defenitivt höll ja på å va trött så orkade inte riktigt hela vägen där, men vi fick nog till det lite ändå :) 

På lektionen så blev det lite sitsträning och övergångar, det va som en bra start på terminen!

Få hoppas Mona låter mig rida han fler gånger också (A)

Sen få vi se när jag ska börja ta ner Clara på lektionerna, ska först bara sätta igång henne, men kanske mitten av februari? 
Å va ja längtar!! För som det ser ut nu så ha vi ju inte dom bästa ridvägarna nu när det är vinter, så det kan behövas ett mer ordentligt pass en dag i veckan iaf, kanske två nån gång om jag känner att jag hinner och har råd (det kosta ju faktiskt att dra hästen också :P)



Rossi med han Ex.Girlfriend Clara :P

Få hoppas Mona låter mig rida han fler gånger (A)
Få hoppas Mona låter mig rida han fler gånger (A)

Kommentarer
Postat av: Mona

Ja men ja få hoppas att de slutar blöda då se du kan köra igång hon sen me ridningen å allt oxå! inge kul å ha en sårad häst oavsett :P



ja men de klart att du ska få rida han mer ;) nu kan du ju bara utvecklas me han! åse måste du ju få hoppa han nå mer oxå se du lär dej han där oxå, ja ha själv lååång väg kvar där för han ä sååå speciell å känslig när de kommer t hoppning ;P haha!

2012-01-12 @ 22:32:03
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Mona

Men SHIT! hahahahahahaah! så djuriskt nära ;P hahahaha!

2012-01-15 @ 19:29:52
URL: http://gammquinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0