12 Jan, 2012

Suck å stön...
Gissa va Clara har fått!? Ett TILL balltramp, fast på andra bakhoven.. 
Men tack å lov så äre inte så farligt, det var bara som ett hål å en flik var lös, så den var Julia snäll å skar bort åt mig!

Men däremot så ville det blö en hel del..

Å det andra balltrampet börja se rätt bra ut, men ja ha som gett upp med att få ihop bitarna.. Få bara hoppas fliken dör å faller bort å så det kan växa ut nytt där!
Men för närvarande är den levande, vi prövade nämligen å skära lite i den för att som om den levde, å de gjort den, för det börja blö som attan från ett sånt litet jack..

Så jag lindade om båda hovarna så hon inte ska få in en massa spån i det å i morgon får hon nog gå utan i hagen eftersom de är ju ändå snö där å då bör det då sluta blöda för det första, å sen äre ju som inga bakterier där ute, det är väll mest i boxen man får oroa sig just nu!
Nu kanske hon lär sig att skilja på höger å vänster, för det blev en röd linda på höger å blå på vänster ;)

Varför hon fått det andra balltrampet beror nog på bus i hagen, för det var nog en brodd som orsakat det, å eftersom hon själv är oskodd så äre nog nån av dom andra, gissningsvis Schibben, den busungen :P
Haha, ibland måste man ju bara skratta åt han, han är så nyfiken å ska smaka på allt han kommer åt!
Jackor, händer, elstängsel (Har bildbevis på det :P ), ja, allt han kommer åt att smaka på typ :P

Han höll på att slita lös mitt lurv från luvan en dag, å igår så smakade han på elstänslet :P 
Fick sparka snö på han för att han skulle släppa taget, haha, det är nog dags att försöka få igång strömmen så vi inte får en till smitning.

Slick slick ..Tugg Tugg..Här får du!!!Å va stirra du på då om ja få fråga??Sötnosen <3<3

Nu kommer jag vara ledig i 4 dagar, men i morgon eftermiddag far jag till Umeå, bli enklast så, för då hinner man kanske kolla i nå affärer innan det är dop, för ska nämligen på det under lördagen för min brorson Elias :)
Sen äre raka vägen hemmåt!!

Så i helgen ska ja försöka aktivera min donna lite, me lite prommisar runt byn å sådär :) De ska bli mysigt!
Ska även försöka ta lite nya kort, det är ju alltid roligt att ha.





Kommentarer
Postat av: Mona

men fan va drygt om de ska hålla på så här hela tiden :( hoppas de löser sej!

2012-01-12 @ 22:07:45
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0