16 Jan, 2012

Idag blev det en liten prommis igen :)
Men idag var hon lite mer uppspelt å på tårna än sist, hon var rädd för allt och inget, förutom en stor buss som hon inte brydde sig ett skit om... hmmm... :P

Tog repgrimman och ledrepet och gick med henne och dom första 100m blev väldigt intensiva som började med en stor buss, men den gick ju hur bra som helst, sen kom det en läskig "fyrhjuling" typ, fast med band, alltså nästan som små skotermattor :P 
Å den var ju HUUUUR läskig som helst, men gubben som körde den var jätte snäll och stannade av och pratade med oss en stund så Clara fick nosa lite på den, fast sen när han for iväg igen så var det ju lite läskigt, men inte lika mkt.
Fast då just efter den kom det en människa och gick, han var ju lite läskig också, men där tog Aquila över mer, hon tyckte nog att han var mer läskig än vad Clara tyckte :P

Efter att vi hade mött den så fick vi även lite hundsällskap av grannhunden, den som ja skrev om sist vi var ute på prommis.
Den va ju också lite läskig eftersom han sprang runt benen på henne och ville få igång Aquila så Clara tyckte väll det var lite jobbigt att hålla koll på han hela tiden :P
Men tillslut brydde hon sig mindre och mindre om han men ibland fick hon ju lite ryck å blev rädd, men det var mest för att Aquila tvärskällde till eller att dom gjorde nå som hon inte var beredd på.

Som sagt, fick ju hundsällskap å han följde oss hela vändan runt byn, men de gjorde då inte mig något för Clara fick ju träna lite miljöträning så :P

Men jag kan säga att det blev många ryggningar och halter i början för att hon inte skulle gå förbi mig eller börja trava!

Fast jag tror det var lite energi som ville ut också, för tror inte det bara var för att hon var rädd, för hon busade till det ibland också ;) 

Mot slutet så hade hon lugnat ner sig och gick utan problem lite snett bakom mig utan att jag behövde påminna henne om att inte gå för långt fram.

När vi kom tillbaka till grannen så gick jag in på deras gård eftersom jag förmodade att vovven nog skulle följa oss till stallet annars :P
Å jag kan säga att det var tur att mitt ledrep är så långt, eller har blivit så långt sen ja badade med det, för deras bro är inte liten!
Men jag kunde gå upp på den och ringa på klockan utan att Clara behövde följa efter :P

Så stog och pratade med henne en stund och under tiden hann ju Clara lägga av en blaffa där..
Men vi fick då några äpplen av henne så ja tro inte det gjorde så mkt ;)
Fast ja va ju såklart dit sen och tog bort det :P



När jag var till Umeå i helgen så passade ja på att shoppa lite saker till min polle (fast älsk var snäll å betalade tyglarna åt mig <3)
Det blev nya tyglar till Hacket, så det ska matcha! Ja va ju tvungen att passa på när ja såg ett par Cobtyglar med mässingspännen, det är inte allt för ofta jag har sett ett par sånna.
Å så blev det även ett nytt bett, ett travbett som det så fint står på lappen.
Har tänkt ha det när jag tömkör henne, så jag får hoppas hon tycker om det!

Hade tidigare tänkt köpa ett fullchek bett men hittade inget i rätt storlek så det blev det där istället.

Tyglarna :)Bettet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0