9 Jan, 2012

Ja nu hare hunne hända en del sen sist jag skrev nå vettigt här :P 

Tänkte jag sku dela upp det i några inlägg så det inte blir så jobbigt att läsa :) 

Jag kan väll börja med nyår iaf!
Det spenderade vi i Lycksele med Älsk's syskon med familjer.

Vi for dit på fredagen efter att jag hade slutat jobba. Vi började med att spendera lite pengar på t.ex. Åhlens å systemet!

Köpte nytt smink, I.D, det är skit bra, men jag sitter å funderar på om jag fick med mig en lite för mörk färg hem, men det är så svårt att se själv :P
Men jag kan då rekomendera det till er som funderar på att prova det! :)
På systemet blev det handlat lite Cider, vin å skumpa, å så nån öl också tror jag.. Men däremot som blev det inte så mkt drucket ur det däremot..

Vi hämtade även ut Älsk's julklapp från mig, det blev en Go Pro HDHero 2 (en hjälmkamera) :) Så nu skare filmas ;)
Ska no ta å tjuv låna den nångång när jag rider eller ska tömköra/longera henne :P

Hjälmkameran älsk fick av mig i julklapp :)


Sen på självaste nyårsdagen så började vi med att fara till bocksliden för att åka lite stjärtlapp, madrass å bob :)
(Eller det började först med att Älsk's bror lyckades låsa in våra bilnycklar i våran bil så vi fick oss inte in i den..)

Man fick då lite motion den dagen iaf, vi avslutade med att fika på toppen sen åkte vi ner, märkte då att jag skulle ha klarat mig utan något att åka på eftersom mina täckbyxor var så glidiga :P
Fick mig även ett träningspass påvägen dit.. Åkte nämligen med Älsk på skotern å ha ja nämt att han kör som en galning??.. Så jag frös då absolut inte när vi kom fram :P

Sen bar det av tillbaka för att börja göra oss klar för kvällen, men jag började med att baka en Cheescake som vi skulle ha till efterrätt :) Den blev mums!! Å älsk han lånade hans andra brors bil för att köra hem te Björksele för att hämta reservnyckel till bilen våran så vi skulle kunna ta oss hem dagen efter...

Sen blev det dusch å att göra sig fin, meeeeen.. Mitt i mitt nyårsfixande av frillan så gav min älskade plattång upp.. Den tyckte den hade vare med nog länge och ville inte bidra till min nyårsfrilla.. :(

Min Älskade vän <3Detta var orsaken till haveriet..


Så just nu består min frisyr av en toffs på huvudet ungefär.. Å så ett diadem lr va man nu ska kalla det :P

Sen så visade det sig även att vi tydligen skulle äta halv sex, å ja fick veta det 25 över fem.. Plus att jag nyss hade börjat sminkat mig så jag blev lite på tvären där å jag sminkade mig i lugn å ro för att få till det som jag ville och sen vare ju det där med att välja kläder.. 
hade ju inte bestämt mig för vad jag skulle ha innan utan hade som bara rafsat med mig en hög.. Men jag var väll där ca fem i sex så såååå lång tid to de ju inte!

Men då hade ja ju inte fixat håret heller, så jag fick glatt sitta med mitt hår uppsatt med klämmorna som jag satt dit för att dela upp håret inför plattningen.. Man kände sig ju inte riktigt så jätte nyårsfin just då kan ja ju medge..

Men men, så blev det å de fick ja nöja mig med!

Sen så vare som lungt hela kvällen med lite spel med barnen och fyrverkerier, sen gick vi tillbaka till Älsk's mamma & pappa (där vi sov, men dom var inte hemma) vid halv 1 å la oss på soffan, men då började ja må som satan å ja öörs som ja vet int vad, tro hela soffan skaka av mina huttringar :S Huvva! Tro ja fick nån snabbfeber lr nå :S
Å dagen efter kände ja mig inte heller så kry.. Man skulle ju nästan tro ja va bakis men det kan inte vara möjligt! Var ju inte full för fem öre!! 

Så det var mitt nyår för det året iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0